Mathilda Rova

Alla inlägg under maj 2010

Av mathildaa - 7 maj 2010 08:55

Nu ska vi till stan en sväng! Ska försöka hitta ett stort varuhus och kanske inhandla några klädesplagg från ett antal affärer och stånd, har inte hittat allt jag vill ha än. Bara en väska och ett par skor i klädesväg.


en bild från lördags, ruiner av en gammal byggnad på stranden.

     

Av mathildaa - 6 maj 2010 09:10

Vaknade just. Vädret är inte det finaste idag men det kanske blir finare om någon timme. Har inte kunnat sova så bra inatt.

Igår kväll var mysko som fan... Det är allt jag kan säga.





Av mathildaa - 5 maj 2010 08:17

                                

Av mathildaa - 2 maj 2010 14:28

På hotellrummet igen. Det var dags för vila efter all sol. Mitt ansikte bränner och mitt hår är helt lockigt från saltvatten. Varje dag måste vi gå in på hotellrummet nån timme för att vila från solen och sova lite, man blir sjukt trött och dåsig av värmen.


 Idag har vi bara tagit det lugnt hela dagen, bara legat och steeek vid poolen.


Jag och Josse har planerat att spela tennis nere vid Games arean idag, vi får se om det blir av eller om det är för varmt. Annars kanske vi gör det ikväll nån gång.


Josse är förresten försvunnen. Hoppas hon inte har blivit kidnappad av någon turk... eller norrman, eller dansk eller svensk... You never know!

Nä, nog ligger hon kvar i hängmattan på stranden... tror jag.


Vi ska kanske till Alanya senare om nån timme. Vi har inte varit i själva affär området än.


Igår gick vi och la oss relativt tidigt. Vi åt på en restaurang och promenerade runt lite. Det var dött vid baren men jag och syrrorna gick dit i alla fall och delade på en drink bara för att titta på den söta servitören. Sedan tog vi en liten promenad runt hotell området och sedan blev det sängen.


Förresten, vet ni vilka som låg bakom oss och solade vid poolen?

Jo, Molly Sanden och Erik Saade! Jaaaha men nog var det då! Hehe.


Mer Molly Sanden och Erik Saade uppdatering:

Molly Sanden och Erik Saade köper glass i Fresh and Cold baren, Molly säger: "Jag tycker den här var god"

Erik säger: "Ja men inget är någonsin som orginalet."

Källorna säger att glassen Molly åt var en Magnum i någon ny smak och Erik en Magnum i orginalet...


Nu ska jag liva upp gänget här och få Josse att komma ned till tennis banan! Om hon dyker upp någon gång vill säga.

Hejsvejs!

STEEEEEEEEEEEK  

Av mathildaa - 1 maj 2010 15:17

Har just kommit in från solande vid poolen. Har sett Erik Saade och Molly Sanden pussas och fota varandra i poolen, spelat biljard och när de var och köpte en badboll. Nej, jag är inte en stalker, de råkar bara vara överallt.


Jag, Josse och Emilia planerade att putta ned Molly Sanden i poolen iförrgår kväll, knäppa ett kort och skicka in till Se och hör, och att när de signerade kort så skulle Emilia ställa sig på baren och skrika Manboy Manboy! medan Josse och jag kastar vatten på henne med drickglas fyllt vatten från poolen. Då skulle ALLA titta på Emilia inklusive Molly och Erik, HAH! Det hade varit kul, men det blev inte av...


Nä, vi har egentligen ingenting alls emot Erik och Molly, vi bara skoja lite ;)


Jo, vi var på turkisk afton i förrgår, skit fränt var det! Vi satt och åt i ett gammal sten borg medan vi såg på magdans och dansande turkiska män. SKIT KUL var det, coolt som fan. Dom dansade som galningar.


Jo, igår var vi på Hamam! Sjukt skönt säger jag då bara! 

och senare på kvällen gick vi inte och la oss förrän vid tre. Jag, J och E satt kvar vid baren med en svensk turkisk kille från Stockholm som också är här på semester. Vi var dom enda kvar där, plus bartenderna och servitörerna.

Det var jätte trevligt!


Får se vad som händer ikväll. Jag har i alla fall bränt mig idag! Det har varit stek väder hela dagen!


Nu ska vi dra.

Hejsvejs!







Ovido - Quiz & Flashcards