Mathilda Rova

Alla inlägg under augusti 2010

Av mathildaa - 31 augusti 2010 22:21

I don't want to be dancing on my own... Would you come and dance with me?


Journey - Only the young

Av mathildaa - 31 augusti 2010 21:36

Kom just hem från ett dubbelpass på tc. Afro och yoga blev det. Sällskapet var så klart Jenny.


Hade en massa tid över innan passen så jag käkade middag hos Jenny och färgade hennes hår... och min siden skjorta, klant som man är.


Nu SKA jag plugga lite och sen gå och lägga mig under täcket för att aldrig stiga upp igen... För att det kommer inte att gå! AJ säger kroppen. AJJ!


Jag orkar inte lägga upp en bild på min nya hårfärg. Det ser mörkt ut, det är allt jag kan säga.


God kväll och natt!

Av mathildaa - 30 augusti 2010 22:14

Har alldeles nyss klivit ur duschen med en ny färg på mitt huvud. Jag sörjer lite över min gamla hårfärg men utväxten hade blivit så ful och mitt hår så torrt att jag bara var tvungen att göra någonting åt det. Jag är inte så säker på hur resultatet blev. Mitt hår är fortfarande blött så det är svårt att se.


Jag tog en färg som är lite ljusare än min naturliga hårfärg vilket gör att jag känner mig ganska så osäker på hur resultatet blev. Utväxten kanske lyser igenom eller så kanske det inte blev någonting alls...

Jag får väl se imorgon när det är torrt och jag kan ta mig en ordentlig titt i spegeln.


Nu ska jag sova. Läxorna får bli gjorda imorgon istället. Det blev inget gjort idag. Body pumpen tog all min energi. Det var kul men jobbigt som fan!


 

Min nyliga färg i håret från Turkiet resan till Schwarskof Soyance Lightbrown.


Jag lägger upp en bild på resultatet imorgon.

Godnatt. 


Av mathildaa - 30 augusti 2010 16:41

Yees! I veckan blir det träning ska du veta! Och jag är taggad så ini hällllvitti!

    En timmes Body Pump tillsammans med Jenny blir dagens pass och om jag hinner så ska jag köra lite crosstrainer innan eller efter passet också. Gud vad det ska bli härligt att komma tillbaka i rätt spår igen!


För övrigt har jag och Jenny haft en madrass tävling idag i Gymnastiksalen. Det är väl kul att man kan roa sig när man har tråkigt! Jenny damp dock i backen en gång när hon tyckte att det var en smart idé att hoppa på den hala madrassen från en pall. Aj! Men det är sånt man får ta när man är klantigt, Jenny. 



Nu ska jag försöka göra lite läxor som jag annars alltid lyckas glömma bort direkt jag kliver ut ur klassrummet på den senaste tiden. Men idag ska jag försöka avlasta lite av den lilla men ändå märkbara högen och kanske ta mig en tupplur innan det är dags att bege sig upp till Kalix igen. Blir nog mest troligt vespakörning... mmh


Vi höres!


Av mathildaa - 30 augusti 2010 09:34

Jag har haft Lumieres Bli vår gäst på hjärnan enda sedan igår då vi; Anna, Josse och jag reste tillbaka till barnsbens tiden och besökte Disney landet i teve-rutan.


Guuud, vad jag älskar Disney filmer! Jag ska fan i mig somna till en Disney film ikväll också! Den lilla sjöjungfrun och Lejonkungen här näst!


När jag blir äldre och har barn ska jag köpa alla Disney klassiker till dem för att visa dem vad RIKTIG barnfilm är.

 

  

Av mathildaa - 30 augusti 2010 08:29

Våran textkommunikation lärare: "Det är en väldigt stor diskriminering i Sverige när det gäller anställning av folk på jobb i butiker och sånt. Mia, du gav till exempel direkt en accent till den här kvinnan när du såg henne när det inte var något ljud på teve och du började ge röster till dem i bild."

Mia: "Men det gör jag med vanliga  människor också."


Av mathildaa - 29 augusti 2010 20:10

Jag kan inte komma på något vettigt alls som jag har gjort idag. Ja, det skulle ju vara om man tycker att se film, sova, fotografera, lyssna på musik och redigera bilder är vettigt men inte enligt min mening i alla fall.


Anna for hem vid tre och Josse stack till Isabell i Luleå klockan fem och kvar blev jag i soffan några timmar till innan jag bestämde mig när klockan slog 18.00 att det var det dags att aktivera sig lite.


Så detta är vad jag har gjort dom senaste timmarna. Man skulle kunna kalla det för ingenting. Men det är i alla fall mer aktivt än att ligga i soffan och se gamla Disney filmer hela dagen... Ellerrr?


Nu ska jag ta mig en kopp te och kolla om det går någon film på teve och sedan ska jag ladda batterierna inför skoldagen imorgon. Jag ska vara pigg som en mört! JA det ska jag!

 Heidå!

Av mathildaa - 29 augusti 2010 10:51

Frukost/lunch till en film halvliggandes i soffan kommer att sitta alldeles UNDERBART.


En bild på mitt fina sällskap. Höst 2009.

Ovido - Quiz & Flashcards