Mathilda Rova

Alla inlägg under maj 2010

Av mathildaa - 14 maj 2010 20:54

Har just sett Så ska det låta med mamma och Josse. Idag blir det lugnt.

Igår hade vi Anna som sällskap. Vi såg film och tjorvade på. Det var riktigt kul att träffa gladpricken igen. Har saknat henne.


Idag blir det nog bara jag och Josse. Vi ska förhoppningsvis se en film eller något. Det verkar ju vara åskväder på gång utomhus men  jag får se om jag tar en promenad eller springtur i alla fall.


Jag har försökt mig på att plugga lite men har inte fått någon ro. FAN vad jag saknar Turkiet. Jag bara MÅSTE tillbaka dit någon gång...


Nä, nu ska jag få någonting gjort. Svenska berättelsen ligger kvar oskriven och samhälls ekonomi HELVETET  är inte heller klart än.

See ya...




Av mathildaa - 14 maj 2010 16:00

Du har 768 infektioner på din dator.


Jippiiiiee.

Av mathildaa - 13 maj 2010 10:54

   Jo, förresten så var jag till hotellets frisör i tisdags. Det var ett otroligt dramatikst besök kan jag då säga utan att överdriva.


Jag, Emilia och Josse skulle göra ögonfransförlänging i tron om att det skulle se naturligt och relativt omärkbart ut, vilket chokladmannen lovade men resultatet blev drag queen. "Yes it is suppose to look like this... Ah, come on it looks natural."


Emilia som är familjens drama queen fick ett utbrott. "I'm sorry but I have to ask you to help me to remove this, I look like a fucking circus freak."


När de vägrade att ta bort dem och sade att det är väldigt svårt och att de faktiskt inte vet hur man gör fick vi panik eftersom vi trodde att vi skulle få se ut så i åtta veckor eftersom det är så länge fransarna ska hålla. Då skrek Emilia:

"This doesn't look natural. You have to take this off, It looks like a donkey crapped on my eyes!"

Det gjorde det verkligen. Våra ögon var omringade av tjocka, svarta fem centimeters långa plast fransar. De var dessutom snea, man kunde inte se ordentligt för att dom var så tunga och det svarta limmet låg i kletiga klumpar som döda flugor mitt i ögonfransgröten.


Håret blev ialla fall bra bortsett från att dom blekte det onödigt mycket för att göra slingor och de blekte före de frågade vilken färg jag ville ha på slingorna. Så jag satt där ett tag med GULA slingor i håret i tron om att det var så jag skulle se ut tills de kom med en bok med färgtester.


Emilia fick ett utbrott igen när hon fick se färgen på hennes slingor som var i hennes ovisshet ofärdiga då fick alla höra hennes "OH MY GOD!" eka i salongen och alla stirrade på henne. Chokladmannen sprang fram till henne och sa: "Relax women! it's not finished!"


Josse fick också lite panik när de dröjde så länge innan de sköljde ur hennes hårfärg för de var för upptagna med mig och Emilia. Hon måste ha suttit där med färg i håret i två timmar. Resultatet på vårat hår blev som tur var bra men vi gick ut från salongen med solglasögon för att dölja katasrofen bakom dem. Vi fick inte heller alla pengarna tillbaka för det hade de tydligen inte råd med... (???!!!)


Vi tillbringade ialla fall en halvtimme med att slita bort åsnebajset från ögonen på hotellrummet, vilket drog med sig ett dussintal av våra egna ögonfransar på köpet men när de var borta skrattade vi åt paniken vi hade haft och ångrade att vi inte tog ett kort när vi alla såg ut som katasrofer så att alla kunde se hur förjävligt det verkligen såg ut. Men vi sparade en bit av ögonfransarna och visade den svenska personalen i receptionen skiten och limmklumparna och fick reda på att vi hade rätt det var verkligen inte så det skulle gå till och verkligen inte så det skulle se ut.


Så då vet ni det! Gör ALDRIG ögonfransförlängning, i alla fall inte i ett främmande land.

Det var en upplevelse, bra eller ej men en upplevelse var det.


Den här bilden hade de på frisösalongen...


HAHAHAHAHHAAA! kan jag bara säga som jämförelse bild för jag kunde inte hitta en bild som är lika ful som vårat reslutat.





Av mathildaa - 13 maj 2010 10:03

Nu är man hemma. Kom hem igår kväll vid nio tiden. Allt jag tänker på är att jag vill tillbaka men nu är det bara att gilla läget. Kia och Gandhi var då glada att träffa oss igen, har saknat de små busfröna men jag har inte saknat att vakna upp till deras gnabb åt varandra nere i köket varje morgon...


Jag ska packa upp väskan idag och möblera om i mitt rum. Jag ska hänga upp min indian som jag köpt och ställa mini trä trumman jag hittade på marknaden på det perfekta stället bredvid elefanten och LP-spelaren på min byrå och så ska jag spela turkisk musik. Vi köpte en skiva på en souvenir-shop på flygplatsen. Först när jag hörde de ostabila rösterna till trummandet och clarinettspelandet tyckte jag att det lät förjävligt men nu älskar jag det... Haha.


See ya.




Av mathildaa - 10 maj 2010 18:26

Idag har vi varit på "Lazy day cruise". En hel dag på sjön i ett fartyg med piratflagga och hela köret. Vi har stekt på däck, sett en en galen kille klättra omkring i masterna som en apa och dyka från en 15 meter hög klippa ned i vattnet, sedan har vi ätit frukt och kyckling och badat i turkost vatten. Båten stannade fem gånger för bad paus.


Det har varit en lugn och rolig dag. Vi får se vad som händer ikväll. Hela familjen ska ut och äta på restaurang nu, sen får vi se.


Ha det gött! 


Lite bilder från dagen:

  Pappa älskar att vara på sjön     

Av mathildaa - 9 maj 2010 18:15

  

      

  

Från photoshooten igår.

 

    

 

Av mathildaa - 9 maj 2010 10:30

Ja, idag ser det ut som om det kommer bli ett riktigt pissväder. Hoppas solen solar om någon timme. Vi har bara två dagar kvar, på onsdag far vi hem så jag räknar bort den dagen för den kommer bara gå åt att packa ihop vårat stuff and go home.


Jag kommer sakna Turkiet... Värmen och människorna. Jag vill egentligen inte tillbaka till tråkiga Sverige men det är ju där man förbannat kommer ifrån så det är bara att massa arslet tillbaka till kylan.

Visst har man saknat en och en annan människa där men dom kan väl flytta hit???


Jag älskar fan att resa. Det är det bästa som finns, jag funderar starkt på att flytta utomlands när jag blir äldre eller jobba med någonting där man får resa mycket.


Jag och Josse har kommit fram till vad vi vill bli när vi blir "stor";

Guide! Jag har faktiskt alltid velat jobba med någonting i resväg och alla svenskar som jobbar här får vara med om så mycket. Och de behöver inte kunna så mycket annat språk än svenska och engelska. Jaa, det tåls att fundera på...


Det kan vara bra att gå media även fast man vill bli reseguide, man lär sig att kommunicera med folk.


Igår blev jag, Emilia och Josse fotade av ett proffs som jobbar här nere på hotellet. Vi fotades på stranden och vid några palmer men jag var extremt onöjd med hur jag såg ut och kände mig extremt obekväm och irriterad, fick nog inte en enda bra bild men Emilia och Josse var rena fotomodellerna.


jag är extreeemt avundsjuk på Emilias hår som tyckts vara det tjockaste, längsta och glansigaste håret i världshistorien även fast hon torterat det tidigare med blekmedel ett antal gånger. Nu är hon rödbrunhårig sen två år tillbaka.


Jaja, ska till "chokladmannen" på tisdag som jag och syrrorna har börjat kalla hotellets frisör. En ung turkisk kille som läspar när han pratar svenska. Choklad namnet kommer från när han skulle ge Emilia förslag på hur hennes hår skulle se ut. "Jaa, du har ganshhka mörkt och rödaktigt hår, schåå det skulle vara fint om vi shhhatte lite shhlingor, lite brunt, lite shhchoklaad."


Nu börjar vädret klarna upp, dags att aktivera sig.


Bild tagen nere vid stranden vid solens nedgång för någon dag sedan.

  

Av mathildaa - 8 maj 2010 08:15

Gissa vilka det här är!

  

Japp! Det är jag och Emilia.

Parasailing - skulle kunna beskrivas som fallskärm efter båt!


Ovido - Quiz & Flashcards