Mathilda Rova

Alla inlägg under mars 2010

Av mathildaa - 30 mars 2010 21:22

Den JÄÄÄvl...tte fina uppgiften vi fått om att jämföra en karaktär i Troja med en riktig människa SUGER. Eller... Det är nog jag som är fantasilös.

Av mathildaa - 30 mars 2010 20:30

Sitter och äter Twix och ser på Dating in the dark. Ett PINSAMT program måste jag säga. Vem fan skulle ställa upp i ett sådant program? Inte för att jag är speciellt utseende fixerad utan för att allting blir ju helt FEL. Det är ju hela paketet i en person som gör den intressant för fan. Man kan inte ta ena saken först och sen den andra och när dom får se personen så är det en sådan kort stund att man inte hinner uppfatta någonting så då blir det extremt ytligt. Allt blir så FEL. Jaja, då vet ni vad jag tycker om det programmet, men ändå ser jag det för att det är så roligt, kul och pinsamt på samma gång.


Ingen träning blev det idag. Min vilodag antar jag. Igår var det aerobic och gym x2. Imorgon blir det förhoppningsvis afro. Nu ska jag räkna matte, prov imorgon.

Godnatt.

Av mathildaa - 29 mars 2010 11:43

Sitter framför datorn på staben hela dagen. Spotify spelningslistan är fullsmockad med bra skit! och lite som bara är skit, som till exempel Spice Girls (!?), Takida och Green day. Jag har upptäckt att jag  är ganska så egoistisk när det gäller musik, men det var ju jag som började med spelningslistan så jag ville i hemlighet bara ha MIN musik även fast det var hela klassen som skulle lyssna på den. 


"Du är SÅ 80-TAL!" sade Mia. Klagande eller konstaterande vet jag ej men det är ju ganska sant. Mer en hälften i spelningslistan är Michael Jackson, Hall and Oats, Guns n' roses, Bon Jovi, Queen, Prince, Toto, Journey, Chesney Hawkes...

Så JA jag är 80-tal. Och? Det är ju BRA musik.


Jag är lite less på att sitta framför datorn hela dagarna på media programmet. Jag skulle vilja resa överallt och fota och filma. Helst av allt skulle jag vilja bort från Kalix. Jag skulle vilja ha Ryssbält med mig i flytten, men jag vill ha lite NYTT! Som att kanske Josse har det i Luleå, lite mer spänning... Jag gäspar här i Kalix. Det är också ganska tråkigt att vi bara är tjejer i klassen, lite killar skadar inte. 


Men jag älskar fortfarande Ryssbält, även fast det är en liten håla. Jag skulle vilja ha sommar nu när det varken är vinter eller sommar utan bara blött och slaskigt. Antingen tycker jag att väderguden ska bjuda på lite snö och KYLA eller fjutta på med solen och torka bort slasket. 


Nu ska jag gå och räkna matte om jag hinner innan Elisabeth släpat sig tillbaka från hennes oändliga och ständiga kaffe pauser. Sedan får jag inte glömma att gå till skolköterskan, klockan 13:00 har jag tid. 

Herrå, nu TOTO på högsta volym, ENDLESS. Pöss.


Av mathildaa - 28 mars 2010 10:00

Godmorgon alla glada!

Vaknade nyss upp i en morgonljus lägenhet i Luleå. Det är tydligen muligt och snöar ute. Hade lite problem med att veta vad klockan var när jag vaknade, men nu har jag koll på läget, äntligen är det sommartid!


Filmen igår var jätte bra! Det var en sån där film när det tåras i ögonen. Värsta vändningen i slutet! Det var "åh nej!" och "gud så bra!" i samma andetag... Jah, det är en sevärd film så se den!


Jag har ätit en jätte nyttig frukost hitills! Choklad center och gummibjörnar... Bättre frukost ska tillagas lite senare när tjuvsovarn vaknat. Josse sover tydligen av någon konstig anledning alltid längre än mig.


Nåja, nu ska jag fixa till mig och snart bege mig till stan.


Bilder:

  Mina nya skor  Josses nya väska   Sömntuta

Av mathildaa - 27 mars 2010 17:41

Just nu befinner jag mig i Josses lägenhet i Luleå.

Jag var hos Anneli igår som fyller 17år imorgon! Grattis Anneli! Hon fick en hårinpackning, blommor och presentkort och vi fikade och hade det trevligt.


Vid elva for jag till stugan för att övernatta där med föräldrar och syster.

Jag och Josse roade oss med att spela Robot Unicorn Attack! HAHA! Skitkul och fjantigt spel... och lite tragiskt men kul som ATTANS!


Idag steg jag upp vid åtta (!?) Jag och Josse begav oss sedan till Kalix för att ta 12:15 bussen till Luleå. Vi gick på en shoppingrunda och köpte en present till kusin Cornelia som fyller år imorgon.

Jag provade plagg efter plagg, Josse tröttnade dock efter ett tag och stack hem till lägenheten för att göra en storstädning medan jag virrade runt på affärerna i stan ett tag till. Jag fann några få plagg och ett par skor.


Ikväll blir det god middag ute eller i lägenheten har inte riktigt bestämt oss än men bio blir det i alla fall Remember me med Robert Pattinson. Grr.


Förresten är det Earth Hour idag! Släck allting du har mellan 20.30 - 21:30. Kom igen nu världen för fan, ofra 1 timme för klimatets skull! Bara 1 timme kan göra så mycket. Jag ska då släcka allting jag kan komma åt här i Luleå!


BÄSTA LÅTEN IDAG:

(och föralltid?)





Av mathildaa - 25 mars 2010 10:23

Sitter på skolan och är trött som ett svin i både kropp och knopp. Konstigt eftersom jag sovit 8 timmar inatt. Gick och la mig klockan 22:00 igår, hade säkert slocknat om jag lagt mig redan klockan 20:00 eller 18:00? HAH!

 

Zzzz

Var verkligen skittrött när jag vaknade och funderade seriöst på om jag skulle ligga kvar för att jag var så sjukt trött. Trodde jag var sjuk...

 Men nog ska jag klara av passen idag, det är bara att köpa en smoothie eller något så jag får en energi kick!

 

Torsdag

13:(och nånting?)- 14:(och nånting?) Afro med skolan

18:00-19:00 Aerobic

19:00-20:00 Body Pump

 

 




Av mathildaa - 24 mars 2010 15:58

Slutade klockan tolv idag. Somnade i bussen och var nära på att missa mitt stop. Var hemma vid ett. Har ändå inte hunnit göra så mycket. Ätit lunch, gått en sväng med Gandhi och Kia, dunkade Michael Jackson i öronen under promenaderna och upptäckte att min mp3s display är sönder, svart men allting annat fungerar förutom att jag inte ser vad jag gör. Varför ska alla mina grejer försvinna eller gå sönder?!


Senaste timmen har jag skrivit klart ett skolarbete och sett på Sex and the city... Nu ligger jag här med datorn i soffan och känner hur en tanke gnager i min hjärna... Jag måste räkna matte! SUCK.

Jaja, jag slår på lite MJ och så det väl bara att tuta och köra.


Afro och Yoga ikväll! Det är en glad tanke.

Herrå så länge.


Michael Jackson

För att han är kungen.

Ovido - Quiz & Flashcards