Mathilda Rova

Alla inlägg under maj 2010

Av mathildaa - 27 maj 2010 10:20

Muntliga Nationella i spanska och engelska idag. Är satligt nervös inför spanskan. Måste gå om 30 minuter... Mierde.


Voy a ir dentro treinta minutos... Estoy muy nervioso. No puedo hablar espanol. No pudedo escribir n + ~ porque el ordenador es una idiota...


NO! Yo PUEDO! Puedo! Puuuuueeedddooo!


Vale....

Av mathildaa - 26 maj 2010 12:47

Hah. Hittade lite bilder från i höstas då jag blev en gammal gubbe för en dag till ett skolprojekt; en musikvideo till "Father and son". 


  






  

Av mathildaa - 26 maj 2010 11:54

Jag har planerat att mitt Muntliga Engelska Nationella Prov ska gå aaawesome. Det ska det också. Det är bestämt.


Now it is time to become an englishwoman. 

Av mathildaa - 26 maj 2010 11:39

Matte nationella gick fantastiskt!

Hmmm...Var det någon som trodde på det där?


Av mathildaa - 25 maj 2010 15:49

Plugga, Middag, Träna, Plugga.


Avancerat?

Av mathildaa - 24 maj 2010 21:39

Ligger i sängen i mitt rum, glor på min nyinflyttade bedårande indian som hänger på väggen bredvid min säng. Den ser ut som om den alltid har hängt där. Den passar in.


Hade laddat Batman the dark knight som jag hade tänkt se nu när den blivit så storslagen och omtyckt av alla, bara för att ha sett den liksom. Men jag insåg snabbt att jag är för trött ikväll för att se en över två timmar lång film otextad på internet så det blir något Sex and the city avsnitt istället. Får se Dark knight någon annan dag...


Kvällen har bestått till största delen av plugg och slöande framför teven. Har INTE varit så effektiv måste jag säga. Jag som hade tänkt ta mig en springtur idag åsså öser regnet ned! Typiskt. Ja, vad ska man göra liksom.


Bara gilla läget. Serietittande nu och sedan snarka och förhoppningsvis med andningen väl fungerande till skillnad från igår.


SweetDreamz.




Av mathildaa - 24 maj 2010 09:56

Varför ska man jämt grubbla över saker man inte har, sådant som alla andra har som man själv saknar?


Varför ska man jämt jämra sig över saker man gjort eller aldrig gjorde?


Varför ska man vara avundsjuk hela tiden på de människor man tror har det så mycket bättre än en själv?


Det känns som om man har en massa motgångar hela tiden. 

Människor och gamla händelser som håller en tillbaka. Som att man måste veta vad dom tycker om en för att man ska bete sig rätt.  


Korkat.


Fan, hjärna! Lägg av. 

Av mathildaa - 23 maj 2010 18:57

Idag har jag, morsan och syrran varit till gränsen och inhandlat lite kläder och tjaffs. Hittade mig två par skor, ett par shorts, en kofta, en t-shirt, två klänningar/tunikor och ett stycke underkläder. Hade lätt kunnat handla för några tusenlappar till men man har ju inte alla pengar i världen.


Jag har gått omkring i shorts idag FAST det har REGNAT. Det är så skönt att gå barbent!


Filmen blev det inget av igår kväll eftersom att strömmen gick och kom inte tillbaka förrän klockan fem imorse. Jag och Josse tände ljus, lyssnade på musik och spelade spel istället, lika kul det.


Nu blir det plugg och sedan film. Känner mig vettskrämd inför matte nationella eftersom Josses klass redan har gjort det och hon säger; "DET GICK ÅT HELVETE!" Och jag är vanligen sämre än henne i matte, så mitt prov kommer gå åt platsen nedanför helvetet... Vi får väl se.


Jag är också SJUKT nervös inför spanska nationella muntliga... Åh fifan. 

Men jag är ialla fall lättad över att slippa spanskan nästa termin, har nämligen fått byta till psykologi! YES!


Engelska nationella är jag däremot inte så nervös inför... Det är bara en sak i det som gör mig lite lite pissed off....

Jajja.


See yah.



Ovido - Quiz & Flashcards