Mathilda Rova

Alla inlägg under augusti 2009

Av mathildaa - 27 augusti 2009 21:35

Hey! Skolan har börjat. Media verkar som ett svin bra program! Apro på svin, det finns till och med handsprit på skolorna för att utplåna onödiga bakterier... Alla verkar så rädda för svininfluensan. Jag är inte speciellt rädd eftersom jag VET att jag INTE kommer få det eftersom jag aldrig är sjuk annars. Jag har inte spytt på typ 7år. Har glömt bort hur det känns att må illa. Jag är förkyld ibland men har typ aldrig feber. Nu kommer jag säkert få nöff nöff bara för att jag säger så här.. Ja ja.


Av mathildaa - 16 augusti 2009 20:46

Det var en gång en flicka som hette Mathilda. Hon var medlem på en sajt som hette Tradera. Mathilda hittade ganska mycket saker som hon ville ha. Hon lade bud efter bud. Men hon blev lite irriterad eftersom det var någon som bjöd på precis samma saker som hon! När hon hittade en fjärde sak som hon bjöd på så såg hon det där satans namnet igen och sade irriterat. Va fan, nu är den där jävla "Budhistorik" efter mig igen!


Jag vet, jag vet... Min hjärna är inte alltid med mig ibland.



Av mathildaa - 16 augusti 2009 20:19

Aaaaah, jag är helt slut! Den här dagen har varit lång.

Igår for vi, jag, Josse, Emilia, Mamma och Gandhi till Skellefteå camping för övernatta i en stuga. För att idag skulle vi på hundutställning med lille Gandhi, eller jaaa så liten är han väl ändå inte, 3 månader och väger 20kg... (!)

Ja ja, i alla fall, han vann första pris i sin ras plus ett hederpris och senare i den stora finalen mot valpar i andra raser så kom han trea. Bra jobbat tycker jag för att vara första gången =)


På vägen hem for vi om och hälsade på Abbe. Alla tre red. Vi hoppade några hinder, galopperade och travade. Det var mkt skoj, länge sedan sist. Saknat vår lilla Black Beauty. Och så for vi ju också så klart och hälsade på lilla Bettan :) Som verkar ha det jätte bra! Hon var så fin och glad!

 

Av mathildaa - 13 augusti 2009 18:12

Idag så har jag...

* Sprungit/gått till fotholmen.

* Gått ut och gå med Kia.

* Läst på min bok Törnbädden - Virgina Andrews.

* Lagat Ungspannkaka.

* Tittat igenom en hel bunt omärkta cd skivor (saknar en skiva som jag tömt typ hela min dators innehåll på!!)

Och idag ska jaag också...

* Fara och hälsa på Bettan :D Saknar henne så!

* Se Slumdog Milionare och äta popcorn!

* Sova


Har mycket gjort och har stora planer, hehe. Jaja, det är sommarlov så lite slött måst man väl få ha!


Men I morgon ska jag göra lite mer vettigt, bl.a Så ska jag vara en ängel och klippa gräsmattan som växt som en djungel medan vi varit ute med båten!

Nu ska jag och hälsa på Bettan! :D

See yah.



Ovido - Quiz & Flashcards