Mathilda Rova

Alla inlägg under maj 2010

Av mathildaa - 31 maj 2010 13:14


       

Uppdrag Montage.

Model: Linda

Fotograf och fifflare: Mathilda


Av mathildaa - 31 maj 2010 10:41

Miss my pony...


          


   



 

  

Av mathildaa - 30 maj 2010 23:26

Kom just hem från:

  

Tyckte den var bra. Lite seg och händelselös och inte lika bra som ettan men den var bra. Jag gillar den.


Nu ska jag plugga. Jaaa, jag vet att klockan snart är halv tolv. Men vad ska man göra när det måste göras (?!) Jag har ju skjutit på det hela dagen! Jag har ärligt talat inte pluggat ett SKIT under hela helgen. En massa annat har kommit ivägen...


Ska somna i böckerna. Matte, Engelska redovisning, Samhälls redovisning och MEDELTIDEN som jag alltid glömmer att räkna med.

Aj, aj... Stackars hjärna.


See you when the sun comes up.

Av mathildaa - 30 maj 2010 14:27

Gårdagen spenderades med Anna panna och Josse tosse. Vi tjorvade på och hade oss. Flyttade in Josses säng i mitt rum så att sängarna tog upp hälften av rummet. Men SKÖNT var det att sova i en sån gigantisk dubbelsäng. 


Steg upp klockan halv nio imorse, åt frukost och såg lite på reprisen av Eurovision. Turkiet skulle lätt ha vunnit! Eller Ukraina men det bidde Tyskland. Turkiet fick i varje fall en andra plats. Tjoho.


Pappa har hissat flaggan och vi har städat huset lite och varit upp till Kalix en sväng; jag, Anna och Josse för att inhandla ingredienser till kvällens middag som vi ska laga åt mamma. En tårta blir det ju självklart också!


Var också om till Buketten för att plocka ihop en vacker bukett som nu står på bordet i köket. Jag ska hinna klämma in lite skolarbete nu innan mamma kommer hem. Hon är nämligen i Boden med ett vännino-gäng för att fira Annas mamma som fyllt femtio. Och vi ska hinna baka och laga middag innan hon kommer. 


Ikväll ska man på bio; Sex and the city 2. Tänkte bjuda med mamma till morsdag present men hon var inte så sugen så det blir bara jag, Anna, Josse, Maggan och Carro.  


Nu ska jag återgå till medeltiden (svenska satan prov pluggning.)


HejsanSvejsan.


Just ja! Idag far ju Jenny till Turkiet! Jävla lyllo...

Jaja, hoppas att du får det bra där ändå. Hälsa alla turkar från mig! HaHA!


Baj.

Av mathildaa - 30 maj 2010 01:33

Fann en video på pappas gamla dator...

I Spanien med familjen för 5-6 år sedan.


Var tvungen att ladda upp den tystlåtet på youtube så att jag skulle kunna lägga upp den på bloggen... 


Av mathildaa - 28 maj 2010 17:19

Grillat ikväll. Plugg och får se vad som händer.

Yay

Av mathildaa - 27 maj 2010 15:36

YES! Fick MVG minus på muntliga engelska nationella!

Säger minus så lågt att ingen hör. För MVG är MVG! Men det blev dock bara ett VG på hela engelska nationella på grund av de fulla sludder gubbarna på hör delen och min klantighet på läs. Fick VG + på skriv, FAN också att jag aldrig lyckas få MVG på det. Jaja, betyget duger men så klart hade jag velat ha MVG i det kompletta resultatet...


Måste gå och läsa i solen nu. Min engelska bok är bara påbörjad och jag har redovisning nästa vecka. På med bikinin och ut i solen.


Gandhi jagar fjärilar i trädgården. <3


Herrå!

Ovido - Quiz & Flashcards