Mathilda Rova

Alla inlägg under juni 2010

Av mathildaa - 30 juni 2010 22:13

Jag har just varit på gymmet och flottat av mig 500 kcal. Crosstrainer 40 minuter. Svettigt blev det. Jag ville träna mer men klockan hann bli så mycket.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan gå och sova.

Sommarradio imorgon igen.

Godnatti!

 

Av mathildaa - 30 juni 2010 11:07

LYSSNA PÅ MIG OCH MINA KOMPANJONER! www.kalixsommarradio.webb.se



Lunchmusik just nu - BRA musik! Vi snackar igen klockan 12.00 Välkommen, väkommen!


  




Av mathildaa - 30 juni 2010 00:04

Högst upp på min önsklista över skönhetsprodukter ligger Redkens Extreme hårkurs serie. Det ska tydligen vara väldigt bra för torrt och slitet hår som mitt. 





   

Vill HA! Men jag måste fixa min hårfärg också. Jag har nästan 2 cm utväxt och vette fan vad jag ska göra med det. Jag måste ju slinga och tona om hela håret för att fixa utväxten och mitt hår ser ju redan ut som ett dött får...


Jag vill ju egentligen bli blondette, en blandning mellan blond och brunett. Ungefär något i den här stilen:

 

 

Get it? Brownheaded but with alot of highlights.

En del kallar det bara ljusbrunt.


Men det känns lite hopplöst just nu. Det blir ju så mycket slingande hit och slitningar dit när man ska slinga om och bleka om hela tiden. Min naturliga hårfärg är brun. Inte mörk eller ljusbrun utan BRUN. Efter bara någon vecka måste man bleka om det igen. Hårkavlitén måste därför vara ganska god och där tvekar jag när det gäller mitt trollhår. Men jag får se om det blir mer funderingar om det, jag vill ju så gärna!




                                                  Min hårfärg just nu.

Av mathildaa - 28 juni 2010 18:22

Jag har just gjort en god middag åt husets herrskap som idag endast bestod av mig, Josse och pappa. Det blev fläskfilé, matvete och min absoluta favorit wok thai. Super smarrigt. 


Dagen har lagts ned på sommarjobb 08.00-14.00, en springtur och sedan inte så mycket annat än matlagning. Snart ska man gå ut på en promenad med Gandhi och Kia. Kanske ser en film sedan men blir nog en tidig kväll måste ju stiga upp klockan 06.00 imorgon igen.


Hejdå. 

Av mathildaa - 27 juni 2010 17:46

Jag har inte riktigt haft ork att blogga ute i skärgården på grund av det sega internetet. Jag har nämligen varit i mosters stuga hela midsommar med kusiner och hela tjaffset. Har träffat Johanna som nyligt kommit hem efter ett år i Australien. Kul att se henne igen! Lugn men trevlig midsommar har jag haft. Jordgubbar, blommor och sill. Ja, ni vet det vanliga. Plus groggs. Naha! men jo...


Har just kommit hem. Jag har alldeles nyss tryckt in alla kläder som låg på golvet i mitt rum in i garderoben eftersom det ärligt talat såg förjävligt ut men nu är mitt rum fint så länge man håller garderobdörren stängd. Och nu sitter jag här och lyssnar på Dirty Diana. 


Nu ska jag träna. Springa 4km runt avasundet, kanske två varv (hah det var nästan roligt..) + 10 minuter med Bodyshapen. Sedan vatten, vatten och åter vatten. Viktigt.


Min och Josses deal; NO suga baby, regelbundna måltider och mer grönsaker och vatten. Getting healthy baby.


What's up with "baby"?? Jaja, är man störd så är man. 

Hejsvejs, smack your face.

Av mathildaa - 24 juni 2010 11:23

Sitter på Ungdomens hus. Vi har lunch rast och jag har precis ätit makaroner och korv. Sändingen gick väl okej, lite seg och alla var trötta men det gick bra ändå. Vi börjar sända igen klockan 12.00


Nu ska jag gå och vila framför teven. Det spelas Hey ya av Outkast på MTV. Snacka om att man blir isolerad här. Jag vet inte ens vad det är för väder ute. Jaja, snart är det ju midsommar och helg!


Vi hörssss.

 


Av mathildaa - 24 juni 2010 00:17

Har just kommit hem från ett besök i Pålänge. Det var evigheter sedan man var hos Malin. Vi hänger allt för sällan nu mera, jag har saknat det.


Jag och Josse tog vespan dit. Där vi drack te och åt ett skitgott bröd och tjorvade på med Malin, åt glass och jordgubbar och babblade i tre timmar innan vi stack hem igen. Det är ju trots allt arbetsdag imorgon.







Malin


Josse

Så här kul hade vi i grupprummen på lektioner på Innanbäcken. Sjuan/Åttan.


Haha kolla in Josses hystersika skratt min!


Dom kommer döda mig när dom får veta att jag lagt upp dom här bilderna. Nåja. Jag älskar er Malin och Josse.


Godnatt hattifnatt.



Av mathildaa - 23 juni 2010 16:59

Idag på sommarjobbet har vi sett The human centipede. Den var jätte fin. Det var en gullig psykopat som gjorde en tusenfoting av människor. Han sydde fast dem ända mot mun. Jätte fint.


Ja The human centipede slår nästan The ring fast inte riktigt det handlade om kräk attacker och inte panik den här gången.


Sedan sände vi radio förstås också. Vi pratade om olika flummiga saker så det blev helt random i radion men det är ju DET som är roligt.


Idag har två vissa mp2:or mobbat mig en stor del av dagen. Johan bland andra; slet i min jeans skjorta när vi satt i soffan i tron om att det var en filt. Vilket var en händelse som Josse höll på att skratta ihjäl sig åt. Sedan har han petat på mig, vilket jag har kommit fram till måste vara ett av det mest irriterande en människa kan göra mot en annan.

Jaja, är man mp2a så är man. 


Gå gärna in och lyssna på oss. Vi sänder Ons-Fre klockan 10.30 - 14.00


www.kalixsommarradio.webb.se


Vi håller på att uppdatera webbsidan så det finns lite annat gammalt groll där men ignorera det.





Ovido - Quiz & Flashcards