Mathilda Rova

Alla inlägg under oktober 2009

Av mathildaa - 25 oktober 2009 22:03

Jag sitter här och glädjer mig att imorgon kan jag sova hur länge jag vill! Ingen väckarklocka, ingen stress! Oh my god, that's so sooft!Skrattande


Har ätit ett kilo butterkaka! Näh men typ 4 bitar... Hehehe. 

Jag vet, det är fatish men I don't care för gott var det!

Och Butter kakan har inte gjort mig ett dugg butter eller bitter bara gett mig positivt och fnitter! Hahaha!

... Okej, det där var otroligt lame.


Jaja, nu ska jag ta mig något varmt och mysigt att dricka och slå på en film.

Söndagsmys - without monday stress. Me Loooviie ^^

Av mathildaa - 25 oktober 2009 20:47

Onödvändigt och nödvändigt citerat Flört

 

MP1

Jag och klasskamraterna satt och diskuterade Pirates of the Caribbean och så skulle Lovisa berätta någonting om bläckfisk ansiktet Davy Jones. Men hon kom inte ihåg vad han hette...

Lovisa: "Men vad heter han nu... Han med öh... han med.."

Jag: "Han med testiklarna!"

(tentaklerna)

 

Engelska glosorna...

Jag: "Det var ju jättelätt!"

Mia: "Jaaaa, pannkaksplätt!

 

Klassen och jag sitter i matsalen och äter, Mia har varit sjuk och hon är svamligare än vanligt...

Mia: "Men, varför måste dom ha sådana gigantiska gafflar?"

"Kolla, man får ju knappt in gaffeln i munnen!"

Jag: "Eh, Mia. Det är en SKED."


Linda, Mia och jag är på skolans biblotek och Linda letar efter en bok av Johanna Thydell, under bokstaven T...

Linda: "Meh, dom har ju typ tinge T här!"

Mia: " Nä, men det finns gott om kaffe."


Anneli, Lovisa och jag jobbar på våran musikvideo på datorn med FinalCut Pro...

Anneli: "Varför hörs det inget?"

"Kolla det händer inget när jag höjer och sänker."

"Ljudet har slutat fungera!"

Jag tittar på Anneli med en nedlåtande blick och drar ut hörlurarna ur datorn.

senare...

Anneli: "Hur får man bort den här?"

"Hur deletar man?"

Jag suckar och trycker på delete knappen.

 

Hemma

Jag, Josse och mamma sitter i bilen och pratar om jackor.

Mamma: "Men Josse har ju kvar den där gamla dunjackan som följde med 8848 jackan, den kan ni väl använda?"

Josse: "Jo, visst kan man använda den... OM MAN VILL VARA FUL!"


Min farbror berättar om en gång när hans kompis var på en kinaresturang, de serverade honom någon avlång degig sak med grönsaker...

Mannen: "Ursäkta, men vad är det här för något?"

Servitören: "Det är en vållulle."

Mannen: "Vad sa du att det är?

Servitören: "En vållulle."

Mannen: "Förlåt, men jag uppfattar inte. Vad är det du säger?"

Servitör: " VÅL - LULLE!"


Familjen och jag sitter runt matbordet och äter middag. Pappas mobil ringer, en glad lite melodi strömmar ut i rummet.

Josse: "Är det där din ringsignal?!"

Pappa: "Ja."

Josse: "Gay!"


Gammalt

Min NO-lärare babblar på om biologi, plötsligt så tappar han tavelsuddet på golvet, han stannar och glor på det en lång stund innan han säger:

"Äh, jag orkar inte böja mig ned."

 

Fönstrerna är öppna i lektionsalen, när Malin kommer in:

"Usch, vad kyligt det är härinne..."

Sedan kommer jag in:

"Fyfan, vad kallt!!"


Stars

Michael Jackson om sin far:

"He can suck mu soocksss."


Miss Jay i juryn i Top model 12, kommenterar en models foto...

"När Mose öppnade havet satt du på andra sidan och fiskade, SÅ gammal ser du ut."


 



 

 

 


Av mathildaa - 23 oktober 2009 17:27

KUL att man har tappat mobilen på skolan idag. När jag klev upp från stolen i klassrummet efter en långt och jävlig spanska lektion (!), var jag lättad över att det äntligen skulle bli helg och höstlov... Så upptäcker jag att min mobil inte ligger på bänken, inte i min ficka och inte i min väska. Fick panik, tömde väskan ut och in TRE gånger. Misslyckades med att hitta den 3/3.

Då tänkte jag att jag förmodligen glömt den någonstans ute i skolan och att det förhoppningsvis fanns någon städtant som hittat den.

Men när jag lämnat klassrummet och kommit ut i korridoren ser jag att det var som om personalen blivit bortblåst. Jag hade ingen aning om vart jag skulle gå och fråga och skolan verkade så tom att jag hade kunnat ställa mig i cafeterian och sjunga och dansa. Och om jag hade ropat SATAN, så skulle det komma ekandes tillbaka satan satan satan...


Vad skulle jag ta mig till? Hur skulle jag ta mig hem?! Bussarna hade gått, ingen människa i sikte som kunde låna mig en telefon. Jag blev förbannad och skrattade åt det så förbannat typiska sak som endast kunde hända mig.

Men det löste sig, jag gick i blötsnöande (som flottade ner mitt hår och kletade mitt smink) en mil (eller nå) till Wiklunds och som tur var, fanns pappa kvar där.

Fan va sur jag var...OCH INGEN MOBIL PÅ HELA HÖSTLOVET

Av mathildaa - 23 oktober 2009 12:15

Yay, snart har jag höstlov!Skrattande (Y)

Det ska bli skönt som f*n! Guuud vad jag ska sova i helgen <3


Har just haft engelska prov, och hade problem med en enda sak, ett ORD mitt en en mening. JÄRN.

Hur inni Merlins skägg kunde jag glömma vad järn är? Iron for god sake, IRON. Satt där typ i en timme och tänkte "Järn?" "Järn!?" "JÄRN!?" Jaja, så ere ibland.


Men nu så måste jag bara vänta EN TIMME innan min sista lektion börjar... (En FET jävla suck)

Jag har alltså frivilligt valt att gå en och en halv timme extra än det andra i min klass, just because of the Spanish.

Man va göru inte för lite betygpoäng Tungan ute


Nu så ska jag sätta mig och lyssna på Bon Jovi <3, medan jag väntar in spanska lektionen. 

Av mathildaa - 20 oktober 2009 10:28

Nu är den här igen, viruset som alla fruktar för, den smittsamma sjukdomen man försöker undvika men ändå får man den hur förbaskat man än gör och den varar hela hösten, Idolinfluensan.


Idol är ett koncept som finns i många länder. Det är en realityshow där människor deltar i hoppet om att uppfylla sina drömmar om att bli en känd popstjärna. Först måste du göra en audition - du står framför en jury, sjunger, de säger vad de tycker, vilket oftast antingen är: "Fy fan vad bra du är! Guldbiljett right away, klart du ska till Stockholm!" Eller "Det lät ungefär som en döende katt och du är totalt tondöv! Du är ful, gå hem och kom aldrig mer tillbaka".

Sedan ska du genom lida några olika test som att: träna in hela låttexter i huvudet på tre timmar och samarbeta i grupp. Om du kommer vidare så börjas det på allvar. Direktsändningarna i tv, flirta med tittarna och bli betygsatt av juryn och sedan är det bara att hålla tummarna.


När vinnaren tillslut står kvar i slutet med hoppfulla förväntningar om sitt nya liv som popstjärna, går det antingen uppåt eller nedåt. Det är mycket få som lyckas. De flesta blir bortglömda, stående på samma plats och samlar damm.


Daniel Lindström, var försvann han? Han var inte ens i rampljuset ett år. Jag kom nästan inte ens ihåg hans namn nu när jag skulle skriva det, ska det vara så? Daniel Lindström som var Sveriges första idol vinnare är nästan totalt bortglömd. Undra hur det blev med hans karriär, är han verkligen nöjd med hur det blev? 


Däremot Darin, som kom tvåa i Idol 2004, är nästan mer känd i USA än i Sverige och har gjort en låt med till exempel Kat Deluna. Darin har gått från blyg tonårspojke till dryg fjortiskille. Inget illa menat, jag säger bara som det är.


Markus Fagervall, vinnaren av Idol 2006 var som populär ett tag men sen försvann han ett antal år. Tydligen gick han tillbaka till sitt gamla band "Liquid Scarlet". Sedan kom han tillbaka i rampljuset igen när han deltog i "Stjärnor på is", som han segrade i. Men varför går allt så segt? Kommer det vara så här hela tiden? De är i rampljuset kanske ett år och sedan bara "Sch! Det räcker!"


Men det är ju många andra som blivit kända trots att de åkte ut från början av programmet, till exempel: Ola Svensson, Måns Zelmerlöv, Danny Saucedo och Johan Palm.

Danny Saucedo är en bra sångare, faktiskt. Men däremot Ola, Johan och Måns, vet jag inte. De har nog mest blivit kända för att tonårstjejer dras till dem, som flugor till en glödlampa.


Men alla vi gillar att se på Idol. Vi vill se folk lyckas och misslyckas, vi vill se folk imponera och göra bort sig. Vi vill ha något att grina och skratta åt, i lycka eller sorg. Därför ser vi på Idol, för att det är underhållande.


 Så det spelar egentligen ingen roll om man vinner eller inte för kändisskapets skull. Det är hur du gör det till i tävlingen. Bäst är om du är snygg och annorlunda, sticker ut från mängden, då blir du ihågkommen… Förhoppningsvis… Inte.


Mathilda Rovas skoluppgift: Idol krönika. 20 oktober 2009.

  

 

Av mathildaa - 5 oktober 2009 18:58

Har nyss ätit plättar! Gott gott, jordgubbssylt och socker.

Försöker komma på om det är nå läxor man måste göra, men anstränger mig inte så mycket för att komma ihåg... Jag tror inte det i alla fall.

Har skavsår så att jag nästan inte ens kan gå normalt utan skor. Satan. Bara för att jag Anna och Josse tog en långpromenad igår i regnet... Var tvungen att ta av mig ena skon pga satana skavsår cp och gå barfota en halv kilometer. Å jag som har köpt nya Nike skor och allt! Kan inte använda dem nu när man har sådana skavsår. Mina fötter är jävligt konstigt ömtåliga, har aldrig sett på maaaken.


Men NU så ska jag ta och läsa lite Twilight "Om jag kunde drömma" orkar inte sitta här o klaga.

Ovido - Quiz & Flashcards