Mathilda Rova

Alla inlägg under december 2009

Av mathildaa - 31 december 2009 15:57

Ett gott nytt år till världens döda och levande figurer! Sista dagen på år 2009! Om cirka åtta timmar är det år 2010! Första siffran flyttar in på tredje platsen och kommer aldrig låta nollan trängas sig in på bronsplatsen förrän om 990 år!

...Jahh eller någonting lite mer väsentligt för andra normala människo-öron.


Ikväll blir man nog hemma med familjen i år igen, är förkyld som satan, likaså syrran så det blir nog en lugn kväll. En stor och god middag med farmor och farfar, raketer m.m Får se om vi hittar på någonting lite mer spännande under kvällen...


Gott Nytt År!


Lite ABBA på det:

Av mathildaa - 29 december 2009 13:55

God jul och Gott nytt år!

Måste man ju säga! Är på mys-humör idag. Har just varit ute och gått en lång promenad med Gandhi, Jojje och Kia. Har tänt en brasa i öppen spisen och tända ljus på bordet. Ska snart lägga mig ner under filten och läsa min bok, Eclipse.

Julen var som vanligt mysig och traditionerna flöt på och gissa vem som fått wii och guitar hero :D Hipp hipp hurraaa! Yeah Totally Freakin' Awesome.

LOVE the game, LOOOVE it.  



NEW MOON


Var till Luleå igår med Anna och Jojje. Vi shoppade, gick på restaurang och såg ÄNTLIGEN New Moon på bio! Jag tycker att den var bra. Vet inte om den var bättre än ettan men alla såg mycket bättre ut i den här filmen än i den första och Kirsten Stewart var mer sminkad och fixad. Jag har aldrig riktigt tyckt om Kirtsen Stewart i rollen som Bella, hon har så mörk röst och är så akward om man säger så... Men nu har jag böjat tycka hon passar in i rollen bättre. Filmen var bra men den var som dom säger lite komisk på vissa udda ställen och Josse, Anna och jag  fantiserade i bussen på vägen hem från Luleå om att göra en parodi på filmen. Haha, inte för att driva med filmen eller såå... eller ja. Alltså jag älskar twilight serien och vill ju som inte göra narr av den men vissa saker var ju faktiskt rätt komiska. But it was great anyway :D

   

Av mathildaa - 20 december 2009 12:10

Idag blir det pepparkaksbak, städning, promenad och bio!  Och huset skall fyllas med julmusik och härlig stämning!

Av mathildaa - 16 december 2009 14:32

Längtar till jul! Lov om två dagar!!!   Jaa vad mer kan man säga...

Den ultimata jul låten:

Hohohooo! Får värsta mysiga känslan inombords! 8 dagar kvar till julafton.  

Av mathildaa - 15 december 2009 12:09

Sitter på Staben och blänger på mina classmates som sitter och sjunger på låtar från Grease, som för en liten stund sen rullade sina eftertexter på platt-teven i tv-rummet på staben.  


Det har varit besöksdag idag, alla ungar som är ett år yngre än mig själv har besökt våran lilla vrå på staben. Tjejer med munnar vars käkars leder måste ha töjts ut av tugummi-tuggandet, tror till och med att en del tuggade tomt för att de hade slut toy men var tvungna att tugga så de såg obrydda ut... *Suck. Själv satt jag intreserad+imponerad+inspirerad=Impriserad av genomgången om vad man får göra på programmet, saker som vi inte har gjort än, resa. De visade en film från när de var i... Jag kan inte komma på vad landet hette och de andra i min klass är för upptagna med att spela Blizt att de inte har tid att svara på min fråga... I alla fall fick det mig att längtatill två:an då vi ska resa till typ Afrika! :D Eller ngt annat land,  är så extremt taggad inför det.


 I alla fall så har dagen hitills inte varit så givande förutom att ha blivit påmind om alla Grease sånger, som nu har fastnat i mitt huvud som om de var squeezade med karlssons klister.


Nu ska jag återgå till mitt arbete, Utopia - Mitt eget påhittade land, som ska ha några saker gemensamt med Mumindalen, som är min största insperationskälla.

Musik och Kärlek ska landet leva för... Hmm. Få se om jag slänger idén i soptunnan när den visar sig att inte fungera politiskt eller logiskt...   

Av mathildaa - 13 december 2009 12:38

Hej hopp! Har just ätit en bit cheesecake mamma bakat, med pepparkaksbotten! :D

Det tredje ljuset är tänt och ikväll ska man på julbord på valhall.


Josse utövar några konstiga positioner och rörelser i hallen... Yoga? Tydligen...


Åh Idol förresten... YES! Erik is the best fuck the rest!

Ja, nog fattade man att han skulle vinna. Han är faktiskt kanske den bästa sångaren som någonsin varit med i Idol, han tog lätt hem vinsten alltså...


Nä nu kanske man måste börja göra sig iordning till julbordmiddagen. Det är ju bara ungefär tre timmar kvar tills den är, men jag är ju som sagt inte speciellt känd för min snabbhet... Jag måste stressa som fan, men inte jätte mycket.

Taggad för julbordet!

Cheerzzz!     (I julmust)

  

Av mathildaa - 11 december 2009 12:34

Det blir svårare med åren att önska sig någon rimlig julklapp så jag skriver ned allt jag vill ha som är på my mind nu!

Observera utropstecknena. ! = vill ha mest.        

 

Wii eller xbox 360!

Guitar hero!

Silverringar (finger)                       

Peace halsband

Örhängen

Datasparargrej (namn?)

Presentkort på frisörsalong

Presentkort på Hudverket

Presentkort på Fritz Olsson

Gymkort SportCity eller Nova

Svart fet läderarmband på Hansens 299kr

Bon jovi eller Guns n' roses tröja (helst hoodtröja)

Brädspel


PAPPA

Fixa lampan i mitt rum, som har varit trasig de senaste 3åren (!?)

Digitala kanaler till min tv.


Kan inte komma på något mer nu, får väl fylla på eftersom.  










  

                        

Av mathildaa - 11 december 2009 12:23

Hello hello my sweet little blogg. Just had an english test, did pretty well, I think. Hadn't study a shit but it went great anyway    .


Snart så har man spanska... om ca EN TIMME. Vad ska jag göra i en heeel timme?? Ja! Jag kan skriva min önskelista till tomten. Hoho har inte gjort det än, även fast "han" tjatat på mig. Men nu ere dags seru...    

Ovido - Quiz & Flashcards