Mathilda Rova

Alla inlägg under januari 2010

Av mathildaa - 18 januari 2010 13:13

Hyrde en film på nätet igår för första gången. Vad smidigt det var! Men kanske lite dyrare än när man hyr på ICA, 30kr. Filmerna på Ica kostar väl 20kr att hyra eller något? Men filmen var bra i alla fall! Jag liksom många andra har blivit lite på crushen i Joel Kinnaman, som också är med i Johan Falk filmerna och Snabba Cash, väldigt bra skådespelare. I skuggan av värmen var faktiskt en mycket sevärd film och är en av sveriges BRA filmer.

    

Av mathildaa - 18 januari 2010 12:56

Ska göra klart manuset till FISK, min filmidé till ett skolprojekt. 

FISK är en parodi på skräckfilmen WOLF, med Jack Nicholson. Jaa, de som har sett den vet ju att han blir biten av en varg och tar över dess egenskaper och bla blaaa...Japp jag skall göra filmen nästan precis likadant fast vi pratar om fjäll och fenor. Han ska bli en fisk.. Fast filmen ska ju dock i och för sig vara ungefär en timme och tjugoåtta minuter kortare än varg filmen... Alltså skall vi göra en kortfilm, 2-5 minuter lång. Jag vet att det låter lite trååkigt, men min idé ÄR bra och KUL. Önska mig lycka till!

  

Av mathildaa - 13 januari 2010 22:30

IDAG har jag gjort en MASSA NYTTIGA GREJER ska du dåå veta. Gymmat i en och en halv timme och sedan så skakade jag rumpan på afro på Nova och efter det var det YOGAAA. Machooo machooo maaaan!  

Nu ska jag dricka en kopp grönt te och sedan gå och snarka.  


Mors.

Av mathildaa - 5 januari 2010 12:53

Sitter i stugan... Väntar på att min varma macka ska bli klar.


Nu är den klar. Gott. Darins viva la vida spelas på radion. Jag och Josse ska gå ut och gå med Gandhi i skogen så att han får springa av sig buset. Ska läsa ut Eclipse sen. Dricker varm choklad...mmmm.

Ovido - Quiz & Flashcards