Mathilda Rova

Alla inlägg under april 2010

Av mathildaa - 29 april 2010 16:20

Ja nu är vi här! I Turkland. Vi har solat hela dagen, det har varit lite mulight men nu skiner solen utanför och vi ska på Turkisk afton om någon timme. Jag vet inte riktigt vad det är men det ska bli spännande!


Planet landade i Turkiet någon gång vid tre inatt, vi tog sedan en buss till hotellet. Det tog två timmar att åka buss så vi var framme på hotellet klockan fem på natten, eller morgonen rättare sagt. 


Jag sitter på hotellrummet med balkongdärren öppen. Nu sjunger Erik Saade nere vid polen efter att Molly Sanden sjungit, jag antar att de repar till uppträdandet ikväll klockan tio. Men vi ska som sagt på Turkisk afton istället, men vi kanske hinner svänga in en sväng och se lite

manboy manboy... mhmh.


Så här såg det ut inatt när vi anlände. Kortet är taget från våran balkong:

Och en bild från imorse:

  

Av mathildaa - 28 april 2010 13:57

Nu är dagen kommen! Idag far vi hela familjen till Turkiet! 

Alla har stört sig på mig hela dagen och förbannat mig till tusen, speciellt Linda som deprimerade sig av min lycka men jag vet att du är en aning glad för min skull också!


Jag får se om jag hittar någonstans att koppla upp mig i Turkiet så att jag kan dokumentera lite, vi får se, annars ha det bra alle hooopa! Vi syns om två veckor!

Av mathildaa - 26 april 2010 18:52

Snart ska jag se på ANTM. Jag har alltid blivit väldigt faschinerad och inspirerad av photoshootsen som de gör i programmet. En del bilder är så jävla fina och coola.


Några av mina favorit bilder från Americas next top model.

Foe:

Naima:

?:



Danielle:

 

?:

 Renée:

 

Jaslene:

Annaleigh

 

Yaya:

Eva:

    



Mina favorit modeller genom alla åren i ANTM är:

Eva, Naima, Danielle, Annaleigh, Foe...



Av mathildaa - 26 april 2010 09:44

Sitter vid datorn på staben, lyssnar på lite meningslös fjortis musik blandat med old gold, äter skorpor och gör en "made in kalix" logga.


Jag är STRESSAD som en gris... Hela kvällen kommer att gå åt samhällsarbete och jag kommer tänka på det hela dagen. Jag måste nog skriva lite på hålen idag också, på lunch rasten lite grann om jag hinner. Det ska fan bli klart idag! Så jag har tid att packa och eventuellt skriva lite berättelse och träna grammatik också...


Ack dessa feta läxhögar... Dock endast två dagar kvar tills man sitter på ett plan mot värmen.


Kan inte klockan ska slå tio snart så jag kan ringa Hudverket och boka in en tid.

  

Mitt verk.

Av mathildaa - 25 april 2010 17:48

Så där ja! Nu har jag lugnat ned mig lite efter en prommis och fika med roligt sällskap. Nu sitter de i soffan framför teven och spelar guitar hero men JAG SKA plugga bakom dem vid pappas dator. Fick bara lust att slänga in ett blogginlägg innan jag börjar bli irriterad igen och låter de som läser min blogg få höra det. Heh...

 

ÖNSKA MIG LYCKA TILL MED PLUGGET.

 

 

Av mathildaa - 25 april 2010 15:17

Jag hatar ekonomi! Jävla ekonomi uppgift!

Jag har suttit med skolarbete hela dagen och inte fått ett piss gjort!

Jag har inte packat och jag har inte tvättat. OCH VARFÖR ska internet och datorerna jävlas när man har bråttom!?


Ekonomi uppgiften är långt från klar, jag sitter fortfarande med nattisentrots att klockan är tjugo över tre på eftermiddagen och word dokumentet där jag skrivit berättelsen laggade fast.


Nu är jag mer än ordet LESS och tar en promenad med Josse och Anna istället.

Fan också.

Av mathildaa - 24 april 2010 16:06

Har just tagit en fika med mama o papa här hemma. Vi har städat lite, jag och mamma i tvättstugan. Sorterat lite tvätt och slängt lite grejjor.


Jag hittade ett gammalt presentkort på 250 spänn på Hudverket som jag ska hinna förbruka innan onsdag, om de har en passande tid som jag kan boka in vill säga.


Jag tänker gå på ansiktsbehandlingen Ren & fräsch. Det skulle kännas skönt att få en behandling efter att min hy flippat ut lite grann den senaste veckan. För bara några dagar sedan hade jag relativt finnfri och ren hy men nu sa den stopp och gjorde en tvär vändning. Jag får dock lägga ut lite mer pengar än presentkortet på 250kr men det lovade pappa att hjälpa mig med.


Ikväll ska jag nog ånga ansiktet med kokat vatten och göra en rejäl kroppsskrubbning, göra en egen ansiktsmask och kanske bada i bubbelpolen och basta lite också.


Det kliade jätte mycket igår efter att jag varit och solat. Jag var inte röd men det kliade så jag skrubbade ordentligt med bodyscrubb och smorde in hela kroppen och då slutade kliet.


Jag ska nog inte sola i solarium något mer innan vi far till Turkiet. Det är inte så jävla bra att sola hela tiden...  Det var främst för att förbereda huden för sol jag solat de här gångerna de senaste två veckorna, har ätit Maxisol tabletter också för att förbereda huden så mycket som möjligt för jag vill absolut inte bränna mig den första dagen på semestern.



Jo angående berättelse skrivande har jag skrivit en och en halv sida på min berättelse än så länge men det ska bli några till snart, man får visst bara ha 3 sidor och det har jag alltid svårt att begränsa mig till men den här gången ska det fungera!


Jag vet inte riktigt vad som händer ikväll, kanske mer packande och tvättande???

Josse kommer hem idag så vi får se vad hon har lust att hitta på.


Nu lite musik och mer skrivande!

Av mathildaa - 24 april 2010 11:23

Jag sitter och skriver på min svenska berättelse medan jag lyssnar på en spelningslista på http://grooveshark.com  så kommer en obekant låt upp av Michael jackson och jag tänkte Vaaad faaan är det hääär?


Jag kollade upp låten på internet och fann låten i artistnamnet Jason Malachi. Alla vet säkert redan om denna Michael Jackson kopia men jag fick reda på det nu och jag gillar det INTE.




Lyssna...


NEJ! NEJ! NEJ!

Tyvärr Jason Slempropp...


    

Michael Jacksons sound kan inte ersättas...




Ovido - Quiz & Flashcards