Mathilda Rova

Alla inlägg under juli 2010

Av mathildaa - 31 juli 2010 13:10

     

  

  

 

              

LASSE!


Det blev en sjukt kul kväll igår! Men det blev bara ynka lite (uttryck existerar?) med på film på grund av att Josse kamera lade av ibörjan av kvällen. Vi lyckades få igång den igen när Winnerbäck spelade men hann bara ta ett kort innan den dog igen. Vi stod längst fram och skrek Lasses texter hela spelningen. Han var lika underbar som vanligt!


Sällskapet för kvällen blev tre kalixbor och en Luleåbo; Josse, Jag, Martin och Isabell. Sköna människor måste jag säga!


Vi träffade på lite folk inne bland festivalyran men bara några få bekanta ansikten, inte alls lika många som åren innan. Jag antar att de flesta satsar på LK i år eller så är de otrogna mot Lasse med Kent som spelar idag i Piteå men det kanske var lika bra att några stod över för fan i mig vad det var folk framför scenen. Jag blev typ mosad som en myra där framme. Jag armbågade några fjortistjejer som trängde på bakom så mycket att man höll på att ramla omkull och så dunkade jag en 2 meter lång kille i ryggen som trängt sig framför mig, han hade ju fan kunnat stå längst bak och kunnat se lika bra som att stå där framme!

Jag: "Vad fan ska du vara så jävla lång föör!?"


Vi blev bjudna på efterfest i Boden av några bodenbor som tagit sig till Piteå med båt men vi avstod och stannade kvar på området istället och åkte hem vid två tiden då området stängdes.


  


Ja, nu börjar våran segelsommar lida mot sitt slut. Faktum är att imorgon är sista dagen på havet med segelbåten den här sommaren. Imorgon kväll är vi hemma i Ryssbält igen. Måste träffa alla vänner man inte har träffat på hela sommaren! Vi måste ju hitta på något kul!


Nu ska jag och syrran slå igång en film medan regnet smattrar mot båtfönstrerna.

Ha det bra!









Av mathildaa - 29 juli 2010 11:44

Vaknade av att det spöregnade imorse. Det var en skön anledning till att inte stiga upp ur sängen men en förjävlig känsla att det kommer ännu en dag med sol blandat med regn. Varför ? VARFÖR !? Hoppas det blir jävligt mycket mer sol än regn i alla fall.


Nu ska jag ut om det är sol eller ej skitsamma men UT ska jag.




Av mathildaa - 28 juli 2010 16:05

Just nu är Josse, Pappa, Gandhi, Kia och jag på Klubbviken. Mamma tog bussen hem från Luleå hamn igår, hon börjar nämligen jobba idag igen. Trist trist. Tur att det återstår i alla fall några veckor kvar av mitt sommarlov men vart är den "Tropiska värmen" som tidningarna tjatat om?


Det var riktigt fint väder imorse men nu har det mulnat igen och regnet började plötsligt droppa ned på människorna som tagit turbåten hit och lagt sig på Klubbviks stranden.


Jag och Josse har hunnit springa en sväng på stan idag någon timme innan vi kastade loss och körde hit till Klubbviken. 


Igår var det ju sol och jag och Josse hann sola ett litet tag (kanske tjugo minuter) innan solen försvann bakom ett tjockt och oändligt moln. Så dagens väder är väl ungefär som gårdagens väder.


Men nu ska vi inte suuura för nu vankas det fläskfilé, paprika och klyftpotatis och det doftar maaaat i hela båten.



Bild från nu:

  

Pappa med sina vanliga toksvängningar.


Igår på Kallax ön:

  

 



Det spelas braa musik i Emma Joe just now:


  Eric Clapton and The dominos - Layla







    




 


Av mathildaa - 27 juli 2010 10:54

      


      Lite bilder jag och syrran fotade här om kvällen.

Av mathildaa - 24 juli 2010 16:53

            

Hela dagen har spenderats i Piteå hamn med segelbåten där en scoterracing tävling pågick från klockan tolv till fem på eftermiddagen.


Ett två siffrit antal skotrar sjunk till havetsbotten under loppen. Tur att det fanns pontonbåtar med vinschar på plats.


Grattis till den glade piteåbon som tog hem segern!



Av mathildaa - 23 juli 2010 22:02

I Piteå stad. Har varit ute och ätit grillbuffé med syrran och the mama and the papa. Nu ska jag och Josse dra en sväng genom Piteås parker med Lillmustaschen och Gigandi.


Provat min nya locktång:

Före:

Efter:

  

Jag vet. Varför var hon tvungen att dra samma fula pose på BÅDA korten ?


See yah pals :)

Av mathildaa - 22 juli 2010 11:19

Igår låg vi i Piteå havsbad hamn. Vi gick på och åt en go middag och såg en show på Piteå havsbads hotell: 80's turn back time, hette den. Lika trevligt varje gång...

  


Nu ligger vi i Piteå stads hamn. Vi kom hit i natt någon gång, jag är inte så säker på när eftersom jag somnade under resans gång. Det har spöregnat hela morgonen men nu lyser solen utanför. Vi ska snart gå upp på stan och glida runt lite men först ska vi äta något frukost/lunch aktigt. 


See ya.





  

Av mathildaa - 21 juli 2010 12:53

 

 


Det har varit mycket tjaffs och diskussioner om den amerikanska shopping sidan Forever21. Frågor och diskussioner hit och dit om frakten och tullen - Helvetes systemet som kan komma att fördubbla priset på din shoppingbag. Sanningen är den att de har sjukt snygga kläder på den här sidan för ett jävligt bra pris. Om man är amerikan så kan man anse sig jävligt lyckligt lottad när man slipper skatt och tull. No offense men fucking americanos...


Så här kan det se ut:

  

 Tabell lånad av Johanna Andersson.

 

Det blir nära en fördubbling av priset från början.


Men om man ser det från en annan synvinkel: När man köper en skjorta som den här:

  

Skulle den i Sverige kosta nästan 300-400 spänn medan den på forever21 kostar 24.90 amerikanska dollar vilket är ungefär 185 svenska kronor:

     

Och kommer då i slutändan efter all frakt och tull bli en kostnad liknande de svenska priset. Smartast är ju om man går ihop flera kompisar när man ska beställa och försöker hålla sig så lågt och nära "frakt prisgränserna" innan frakten och tullen skenar iväg alldeles. Ja, ni fattar vad jag menar när ni ser på tabellen. 


Men jag funderar ändå på att beställa från Forever21 för GOD DAMN look at those clothes!


  


  

  


  

   Det har ryktas om att Forever21 kedjan ska komma till Sverige och jag hoppas så ini helsike att det är sant för tänk vad mycket skönare det skulle vara att slippa all frakt och tull kostnad. Vi får hålla tummarna!


  

Ovido - Quiz & Flashcards