Mathilda Rova

Alla inlägg under maj 2010

Av mathildaa - 22 maj 2010 21:07

Lördagskvällen den 22 maj tillbringar jag med min andra hälft som just nu står och bakar jordgubbstårta i köket.


Vi ska se Sex and the city - the movie, inför planerad bio kväll på Sex and the city 2 till veckan. Det ska börja gå en massa filmer här i Kalix som jag är lite sugen på att se; Sex and the city 2, Robin hood och Prince of Persia. Har en bunt biobiljetter som ligger och skräpar på byrån i mitt rum. Ska se om jag får något napp till Robin Hood eller Prince of Persia. Anna? Malin?...Jenny? Linda? Någon annan?....Mamma?


Nu blire lördagsmys. Inkluderat flott & gott plus film.

Ha de!



Av mathildaa - 22 maj 2010 16:12

Hittade en intressant och rolig citerad lista på internet. Fick en sån där "you're so damn right!"-känsla:

 

9 things I hate about everyone:


1. People who point at their wrist asking for the time... I know where my watch is pal, where the hell is yours? Do I point at my crotch when I ask where the toilet is?


2. People who are willing to get off their a** to search the entire room for the TV remote because they refuse to walk to the TV and change the channel manually.


3. When people say "Oh you just want to have your cake and eat it too". Damn Right! What good is cake if you can't eat it?


4. When people say "it's always the last place you look". Of course it is. Why the hell would you keep looking after you've found it? Do people do this? Who and where are they?


5. When people say while watching a film, "did ya see that?" No Loser, I paid $12 to come to the cinema and stare at the damn floor!


6. People who ask "Can I ask you a question?"... Didn't give me a choice there, did ya sunshine?


7. When something is 'new and improved'. Which is it? If it's new, then there has never been anything before it. If it's an improvement, then there must have been something before it, couldn't be new.


8. When people say "life is short". What the hell??? Life is the longest damn thing anyone ever does!!! What can you do thats longer?


9. When you are waiting for the bus and someone asks "Has the bus come yet?" If the bus came, would I be standing here???

Av mathildaa - 20 maj 2010 17:07

Japp, jag har fått pollen astma. Det måste ha varit fem år sist jag behövde använda inhalatorn för att få luft. Jävla pollen. Varje dag vid klockan fem börjar mina ögon klia som tusan och omvandlas till röda svullna bollar. Inte den mysigaste känslan.


Jag jobbar med skolarbete. Nu jävlar ska min berättelse bli klar!

JOBBA JOBBA JOBBA.

Av mathildaa - 20 maj 2010 16:17

Kul att vespan dog igår på vägen hem från Kalix i holmen så att man hann få panik att man skulle få gå hem. Som tur var känner pappa alla i hela världen och ringde till en gubbe som bor i ett gult hus nära min nödsituation. Kort där på; ut kom en kille, tankade min vespa och jag kunde ta mig hem. Yes. INTE en pinsam situation...

Av mathildaa - 19 maj 2010 13:26

Sommarkänslor på hög nivå på mediaprogrammet i Kalix.  Gyllene tider spelas i högtalarna. 

Av mathildaa - 18 maj 2010 15:15

Igår kände jag mig glad och pigg hela dagen. Idag kom motsatsen...

Jag visste hela tiden att spanskan skulle gå som den gick. Jag ville verkligen att det skulle gå bra. Satt uppe igår länge till natten för att försäkra mig att jag gjort det bästa av plugg situationen men det gick ändå inte.


Jag har kommit fram till att jag TROR att jag pluggar mycket och bra men att jag egentligen bara pluggar länge och oeffektivt. Slösar så mycket tid på att tänka på all annan skit medan jag tjaffsar igenom anteckningarna och sidorna i läroboken att jag inte får in någonting i skallen.


Ibland undrar jag om jag har någon seriös störning i hjärnan. Knäck eller någonting som gör att jag inte fattar vad jag läser eller hör. Det känns som att jag måste kämpa så mycket för att nå ett litet resultat. Viljan är så jävla stark men orken räcker inte till.


Jag vill verkligen inte prata eller tänka på spanskan något mer, det gör mig deprimerad. Tänk att någonting så lite kan göra att man mår så dåligt. 


Och när någonting känns skit och gör en neråt kommer man på alla andra dåliga saker som gör att man blir deprimerad. Varför ska man dra ned sig själv i skiten hela tiden? Oerhört korkat.

Av mathildaa - 17 maj 2010 22:24

Mina ögon är röda och mosade tomater. Ögondroppat 3 gånger på en kväll. Pollenpillrena innehåller tydligen sömningsmedel. Jag kunde inte hålla öppet ögonen när jag pluggade/pluggar spanska. Måste ha slumrat till fem gånger. Jag är förbannad på de spansktalande kärring och gubbjävlarna på hörövningarna som sluddrar och mummlar lika mycket varenda gång som gamla människor med bedövade käftar. Prata ur skägget!!!


Har en känsla av att nationella kommer sluta i ett sammanbrott imorgon. Ska ta med mig yoghurt och chocolate chip cookies.

Nu ska jag gå och tjura mig till sömns¨.

Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards