Mathilda Rova

Alla inlägg under februari 2010

Av mathildaa - 28 februari 2010 18:55

Sitter i vardagsrummet med syrran och plinkar lite guitar hero. Vi har just bakat kladdkakaa. Vi håller på att ladda två filmer på nätet som vi ska se snart "Dawn of the dead" och "Old dogs" - bara för att Josse är lite småkär i Seth Green   

Josse har ju sportlov imorgon, vilket jag inte har förrän nästa vecka... Suck.

Vi har bokat in oss på några pass per dag på nova den här veckan, nu ska vi bli tvillingarna spännis! Haha, näe men snart sitter man på ett plan till Turkiet och där vill man ju kunna springa omkring i bikini med bra självkänsla. Har dragit med Anna på något pass också för att lattja till det lite.   


Men nu är det mys och film kväll   

God kväll och natt alla gulliga där ute!

...Spelas på GH nu =D.

Av mathildaa - 25 februari 2010 22:44

Tjoh! Har varit på aerobic idag med Jenny, oh de vaa då tough men kul! :D Hade glömt t-shirt så jag gick om och köpte två stycken på rea! Hah, men det var lika bra, det behövdes...


Har suttit och skrikit lite till OS och sedan pluggat lite español och nu är det dags för sängen... Zzzz, är trött som en gammal sköldpadda. Ska upp i morgon för att gymma innan skolan! Hurtelihurt!  


Gandhi verkar också trött:   Han kör på samma stil som vanligt..  

Av mathildaa - 24 februari 2010 11:44

Står i skolans bibliotek och väntar in lektion. Matte klockan tolv *suck, ungefär 2 timmar långt matte pass. Jaja, så är det.


Ska på afro ikväll med Jenny och efter det yoga :D Ska bli otroligt skönt att bränna lite kalorier. Måste dock stanna i stan tills passet börjar - klockan 6. Kanske hälsar på Jennys lägenhet en sväng och sedan kollar in lite nya träningskläder på Intersport i gallerian, behövs verkligen.


Jaja, nu ska jag fortsätta strosa runt i skolan och tjorva.

Hejdå!

Av mathildaa - 23 februari 2010 23:01

Kom just hem från Kalix. Har varit på bio med några trevliga folks :D Wolfman. Hade hört att den sög som bajs men med dessa skit förväntningar i huvudet blev filmen ganska bra, i alla fall bättre än vad jag trodde... Antohny Hopkins i en typisk roll som nonchalant, klurig och kall med en hemlighet gömd bakom mallen. Wolfman... Lite "American werewolf in London" och lite "The silence of the lamb" kan man beskriva den men också; ännu en berättelse om övernaturliga varelser och mystiska händelser. Det nya som snart tagit över alla program, filmer och böcker: Vampyrer och varulvar.


Jaja, får väl se vad som kommer upp här näst...

Har märkt att det till och med är fullmåne ikväll, måste gå och lägga mig. Det är mörkt i huset och det är alldeles tyst... Bäst att jag går och lägger mig innan det börjar yla utanför fönstret.


Godnatt

  

Av mathildaa - 22 februari 2010 20:47

Kom just hem från ett aerobic pass på tc, men denna gången var det aerobic 2. Det var lite jobbigare och svårare men det går nog snart in i huvudet och ut i kroppen, som man säger; övning ger färdighet...


Sitter och skriker till OS på teve nu och smaskar på ett glas mjölk och ballerina kladdkakaaaa! MUMS!

 

HEJA SVERIGE!

Av mathildaa - 21 februari 2010 21:52

Hey! Sitter i köket inpackad i en filt och med ett par tofflor på fötterna. Det är mörkt och två stearinljus brinner framför mig. Jag är på myys humör! Funderar på om jag ska hyra en film på nätet som får i uppgift att vagga mig till sömns lite senare när jag anlänt till sängen   Men än sitter jag i köket med teven på.. HAHA killen som presenterar programmen på TV6 sa nyss "Jaha och int är det någon som hört av sig till mig, era jävla tittare och jag kommer minsann ihåg era födelsedagar..." Woot?! O.O  Vaaad busigt.


Jag och några andra tjejjor var till Jenny igår, Jennys nya lägenhet som är så fiin och rymlig :D Blir lite avis på alla som flyttar och bor själv i lägenheter... Men visst har jag det bra här hemma ändå med mammy och pappy <3 Rätt skönt att vara själv hemma ibland måste jag säga nu när syrrorna flyttat iväg åt olika håll.


Jajjja, nu ska jag äta socker/kanel skorpor köpta i Finland och dricka varm choklad.

God natt!  

Av mathildaa - 20 februari 2010 00:50

För att göra regelbundna bloggningar har jag  uppnåt prispallen nere i helvetet.

...Vad är det som är så jävla svårt? Kom igen ny för attans muggar... Jag ska bli bättre på det här. Varför jag väljer att skriva klockan 01:00 på natten? En fråga bra fråga där ja.... Bra fråga.


Jaja i alla fall sitter och glor på OS nu efter en relativt mysig hemmakväll med no sugar added... HAh Jag socker strejkar för tillfället, har druckit ungefär 2 liter vatten för att stilla sockersuget, blev bara extremt kissnödig... Men lyckades avstå ändå. YAY!

Oj oj oj vart är världen på väg? Hurrar över att man lyckas avstå från godis? Naha


Imorgon är det dags för skoteruppkörningsprov eller vad man ska kalla det, uppkörning är det i alla fall 12:30 - 13:00. Om jag inte klarar det så är det HAHAHAHA, skrattretande)))men man vet ju aldrig... Önska mig brytning av ett ben då för säkerhets skull =D


Sedan blir det Jennys place, nya lägenheten och All saints day. Yes! Sean Patrick Flanery here i coome.


Varför har norrmännen i curling clownbyxor på sig?Och vaddå ska det inte vara ngt mer svenskt i OS i natt?

...Känner mig som en gris med 2cm långa ben som sprungit nittio varv runt grishuset med omkretsen på 5,5 kilometer... > TRRRÖTTT

Har varit en lång och sliten vecka, skönt med vila.


Nu ska jag gå och slummmmra.

Grattis Kalla, Haag och tre kronor...


 <3   natti  zz

Ovido - Quiz & Flashcards