Mathilda Rova

Alla inlägg under april 2010

Av mathildaa - 2 april 2010 01:24

Påsklov! Sov till klockan nio imorse. Jag kan inte fatta att jag inte kunde sova längre! Jag låg och stirrade på klockan 08:48 till 09:00. Det kändes som att jag inte fick stiga upp före nio, för då måste man ju vara helt toookig. Jag kanske steg upp så tidigt för att jag sov hela 10 timmar? Somnade någon sekund efter True Blood. Skönt som *svärord. Det var länge sedan jag sov så länge!

 

I alla fall trodde jag att klockan hade stannat där ett tag imorse på 08:48 men tillslut blev den nio och jag steg upp och åt frukost, funderade på att ta en springtur men hamnade i soffan och slöade till Rachel Ray och Ellen Degeneres.

 

Men några vettiga grejer har man hunnit med idag, dock inga springturer, pass eller annat fysiskt ansträngande saker men psykist! Läst ut engelska boken på 758 sidor och gjort samhälls och Akilles uppgiften från skolan, är inte helt nöjd med Akilles grejen än... Så klart. Den blir nog aldrig riktigt färdig i mitt huvud men nu får det räcka snart! Jag skickar in den imorgon.

 

Jag har OTROLIGT SJUKT MYCKET att göra innan jag far till Turkiet! Det är svenska uppgifter hit och ett helt matte kapitel dit... Jaja, man får väl skylla sig själv när man ska slöa i två veckor i värmen... Men dom kunde väl vara åtminstone lite schyssta vah? Får börja ta itu med ytterligare några uppgifter imorgon.

 

Jag sitter i stugan nu, där både mamma, pappa, Josse och hundarna snarkar för fullt.  Det blir nog en lugn och mysig påskhelg  med familjen. Det är ju en sån högtid då man ska umgås med familjen. Ska äta gott, grilla och vara i stugan hela påsken och köra skoter och skidra.

 

Nästa helg blir det partaj! Firande av Linda och Jenny.

Får inte glömma att gratta påskägget imorgon, lovely Anna som fyller 16år! Pöss och kram på dig!

 

Nu ska jag joina snarkandet, en ny dag imorgon.

Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards