Mathilda Rova

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Hemma spa?

Av mathildaa - 24 april 2010 16:06

Har just tagit en fika med mama o papa här hemma. Vi har städat lite, jag och mamma i tvättstugan. Sorterat lite tvätt och slängt lite grejjor.


Jag hittade ett gammalt presentkort på 250 spänn på Hudverket som jag ska hinna förbruka innan onsdag, om de har en passande tid som jag kan boka in vill säga.


Jag tänker gå på ansiktsbehandlingen Ren & fräsch. Det skulle kännas skönt att få en behandling efter att min hy flippat ut lite grann den senaste veckan. För bara några dagar sedan hade jag relativt finnfri och ren hy men nu sa den stopp och gjorde en tvär vändning. Jag får dock lägga ut lite mer pengar än presentkortet på 250kr men det lovade pappa att hjälpa mig med.


Ikväll ska jag nog ånga ansiktet med kokat vatten och göra en rejäl kroppsskrubbning, göra en egen ansiktsmask och kanske bada i bubbelpolen och basta lite också.


Det kliade jätte mycket igår efter att jag varit och solat. Jag var inte röd men det kliade så jag skrubbade ordentligt med bodyscrubb och smorde in hela kroppen och då slutade kliet.


Jag ska nog inte sola i solarium något mer innan vi far till Turkiet. Det är inte så jävla bra att sola hela tiden...  Det var främst för att förbereda huden för sol jag solat de här gångerna de senaste två veckorna, har ätit Maxisol tabletter också för att förbereda huden så mycket som möjligt för jag vill absolut inte bränna mig den första dagen på semestern.



Jo angående berättelse skrivande har jag skrivit en och en halv sida på min berättelse än så länge men det ska bli några till snart, man får visst bara ha 3 sidor och det har jag alltid svårt att begränsa mig till men den här gången ska det fungera!


Jag vet inte riktigt vad som händer ikväll, kanske mer packande och tvättande???

Josse kommer hem idag så vi får se vad hon har lust att hitta på.


Nu lite musik och mer skrivande!

 
 
jossan

jossan

24 april 2010 16:37

Var med i min tävling!
/Jossan

http://josessan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathildaa - 4 januari 2011 18:23

Nu sticker jag till DEVOTE! mathildarova.devote.se

Av mathildaa - 4 januari 2011 17:43


ph. J & Me Idag blev det en tur till Kalix med syrran. Vi uträttade lite ärenden, solade och tog en fika på Myggan. Dryga 30 minus utomhus, ny istid eller? Höll på att frysa ihjäl under springandet mellan affärerna. Ikväll ska vi basta! ...

Av mathildaa - 3 januari 2011 19:38

DEVOTE eller BLOGGPLATSEN ? Funderar på att byta till devote.se eller jag har liksom redan skaffat ett konto där för länge sedan men har inte haft ork till att lära mig hemsidan så jag har stannat på gamla hederliga bloggplatsen.se. Jag pro...

Av mathildaa - 2 januari 2011 16:12


 l  photo by me l     Största delen av dagen har spenderats i stugan där jag sysselsatt mig med att fota lite grann medan mamma och pappa fixade fram lunch - grillad korv, mackor, kaffe och varm choklad.  Resten av dagen tänker jag självisk...

Av mathildaa - 1 januari 2011 19:01


ph. by me    010111 Gott nytt år!

Ovido - Quiz & Flashcards