Mathilda Rova

Alla inlägg under april 2010

Av mathildaa - 9 april 2010 21:57

Sitter på golvet i Jennys lägenhet. Det spelas hög musik och spelas udda kortspel och fotas en hel del! Kulelikuliiii!

Mors.

Av mathildaa - 8 april 2010 13:29

Hello! Det var kul igår. Vi bjöd Anna på middag på china. Men sket i bowlingen, köpte Ben och Jerrys och for hem till Anna och såg en film istället, kändes mysigare.

The hangover blev det. Det var en sjukt kul film!  


Idag ska vi besöka ett hundpensionat i Skogså utanför Boden. Gandhi måste ha någonstans att bo medan vi är borta i Turkiet. Moster och Rune får nog med Kia och deras två hundar. Vi vill inte skicka honom var som helst och han tar ju ganska så stor plats, så vi måste inspektera och titta runt lite innan vi bestämt oss vart han ska tillbringa de två veckor vi är på semester.


Nu ska jag ta en dusch och göra mig i ordning till min snurrande LP, kanske räkna lite matte om jag hinner. Har fortfarande rätt mycket kvar av kapitlet.


Imorgon är det Jenny och andra glada människor som gäller.

Vi ses.

Av mathildaa - 7 april 2010 12:03

Onsdag idag. Påsklovet rinner ut i sanden. Men idag blir det bowling och middag med Josse och Anna. Men nu är det träning och motion. Gymrummet och sedan löparskorna på och ut i vilda Ryssbält. Om det blir jogging eller bara lång promenad återstår att se. Det beror på vad tiden räcker till...


Jag kom på att jag kanske måste ta kontakt med the classmates för i övermorgon är det dax för firande av Linda och Jenny...


Just det! Requiem for a dream var den värsta filmen jag sett! Den var ju BRA som fan, men så jävla hemsk! Det var första gången jag grinade till en film och jag har sett TITANIC!

Av mathildaa - 6 april 2010 23:16

Movie time at home with da sis Joe. En deprimerande film tror jag men bra?? Requiem for a dream.

Av mathildaa - 6 april 2010 13:27

Hemma, skitigt, STÄDA!

Av mathildaa - 4 april 2010 16:35

Påskdagen! HAH och YES! Det är sol idag! Jag antar att väderguden hörde mitt jämmer igår och blev lite rädd. Ahhaaha. 


Idag har jag varit på skoter utflykt till lägenön och for sedan om en sväng till grannarna och kusinerna Wiklunds där Bella fick present från tidigare födelsedag och vi fick oss en våffla med grädde och sylt. Nu sitter jag här inne ett tag för att värma upp fossingarna innan jag går ut igen för att steka på isen!


Bada bastu ska det också bli och sedan film och fläskfilé ikväll och mer skoterkörning!


HA det BRAAA.




Av mathildaa - 3 april 2010 17:10

Det blev inga bilder eftersom att kabeln som jag hämtade igår hade samma handikapp som den förra, men jag laddar upp bilder när jag är hemma i Ryssbält. 


Idag har jag och Josse arbetat som duracell får med att dra ut spikar ur brädor. Pappa håller nämligen på att bygga om lite på stugan. Och då kan man ju tänka sig "vad fan ska man dra ut spikar ur gamla brädor för?" och då svarar jag PENGAR.

Dessutom har vi bytt ut nästan hela tygs-inredningen till grönt istället för blått och taket som varit träfärgat är numera vitt.


Jag har också hunnit med att skidra en sväng i slaskjävlet med Gandhi som har damp men det var faktiskt mer givande och roligare än hur jag förmedlade det.


Jag HATAR vädret... Vart fan har solen tagit vägen? På skolan ser man hur solen skiner utanför när man sitter och sliter på lektionerna men direkt man har ledigt så slaskar allting igen. TYPISKT!


Nu roar jag mig med att spela The sims2 på min mobil, skit kul. Stämmer exakt in om man tar bort ordet kul. 


Gandhi har ätit upp fjädrarna vi satte upp i grenarna igår. Han hoppade ungefär två meter upp i luften och slet ned fjädrarna från grenarna.


Men jag ska inte deppa för nu blir det PÅSK MIDDAG.

Känner att jag måste springa några mil när jag är hemma i Ryssbält igen. Godisägget är fortfarande fullt men snart är det nog ekande tomt. 

GLAD PÅSK!


Av mathildaa - 2 april 2010 11:48

Glad påsk allehopaa! Idag är det långfredag.

Sitter i stugan och äter från mitt nyfunna påskägg! Mamma kastade en lapp på mig i sängen imorse där det stod:


I sagornas värld hamnade häxan här!


Då gick jag till ugnen och fann en ny lapp där det stod:


Precis som Ida (med utsikt)


Och där hängde det! I flaggstången. Haha lika kul varje år!

Lägger upp bilder sen! Kapeln till mobilen har stora problem!


Josses ledtråd ledde till kamin i bastun och sedan till taket på vedboden.

Jag var tvungen att hjälpa henne att hitta det hon var lite trög.


Nu ska vi fara en sväng om hem för att hämta lite saker. Skoterkort, mineraler, kapel och soltabletter som vi glömt i farten igår.


Glad Påsk och Grattis till Anna som fyller 16år idag! <3





Ovido - Quiz & Flashcards