Mathilda Rova

Alla inlägg under april 2010

Av mathildaa - 15 april 2010 20:34

   Nu ska jag ta en promenad med Gandhi och sedan Kia. Har inte börja göra några läxor än... Men får ta itu med dom senare eller imorgon. Jag har ju hela dagen på mig imorgon eftersom att jag blir hemma som hundvakt hela dagen.


Vi kunde inte lösa det på något annat sätt eftersom mamma och pappa är borta idag och hela dagen imorgon och Gandhi klarar inte av en hel dag hemma utan att rastas; han river hela huset. Ni skulle se hur tapeten i hallen ser ut. Det är det han sysslar med när han blir rastlös.


Så jag ska sova ensam hemma inatt. Hela huset för mig själv och hundarna.

Det slutar nog med att Gandhi får sova bredvid mig i mammas och pappas säng. Haha.


Nu äre längre promenad x2 som gäller!

Godnatt.


Av mathildaa - 15 april 2010 20:12

JAHA! Då ska man sluta dricka mjölk nu också! När man har blivit skrämd av Josses Kiropraktiker, som sa att: "Barn över femton år ska ABSOLUT INTE dricka mjölk." !!!!???? VAD FAN? Vad är allt detta tjafs då om "två glas mjölk om dagen är bra för din hälsa."?


Hon sade åt Josse att mjölken orsakar acne och att mjölk är dåligt för barn över femtion år...? Att Josse ska sluta helt med mjölk. Inte vill jag dricka mjölk nu heller när hon säger så där! Men det går ju inte att sluta med mjölk. Det GÅR INTE. Och det har inget med laktos att göra, så laktos fungerar ju inte... Men soja eller havremjölk måste man  väl ändå få dricka, eller? Ja, det är så fruktansvärt förvirrande...


 


Av mathildaa - 14 april 2010 18:30

Vad är det för dag ida. Är det en vanlig dag.

Nä det är ingen vanlig dag för det är pappas födelsedag. HURRA HURRA HURRA!

Pappsen fyller 55år idag! Det firades med tårta på sängen. Så det var min frukost. Blir Släktkalas i stugan i helgen, har pappa promt bestämt. Han verkar inte bry sig om att det är 10 plusgrader ute och vi kanske kommer att måsta behöva SIMMA ut till stugan med ut SKA vi. Haha. Jaja, om det blir tyst här i bloggen efter helgen vet ni vart jag är... På havets botten.

  


Nu sitter jag i vardagsrummet och äter en bit tårta och pluggar som en häst på redbull på bl.a Spanska, Engelska, Matte, Samhälls, hundrafemtio inlämningsuppgifter....

Jag har otroligt mycket att göra innan resan till Turkiet! Det är nästan så att jag känner att jag inte kan åka. Men det ska jag då FAN göra!


Ingen träning blev det idag heller på grund av det. Jag var tvungen att ställa in afro och yoga... Får se om jag tar en springtur eller promenad lite senare, OM JAG FÅR TID!


Jaja pausen är över, dags att återvända till dokumenten på datorn och sedan böckerna. TÅRTAN GER MIG ENERGI!

Av mathildaa - 13 april 2010 21:32

Har just bakat morotskaka i långpanna. Nu doftar köket av kardemumma och apelsinskal! Jag tänkte baka någonting med blockchoklad i också men det slutade med att jag åt upp den istället. Haha!


Nu ska jag dricka ett glas juice och fortsätta se på Desperate Housewives.

 

Av mathildaa - 13 april 2010 19:48

Now time for baking some carrot cake!

Av mathildaa - 13 april 2010 16:11

Jag experimenterade lite också med en karta och ett barn:

   

Av mathildaa - 13 april 2010 16:00

Jag har suttit på staben från 13.00 till nu och gjort klart detta:

     

Av mathildaa - 10 april 2010 15:35

Vaknade klockan 11:50 i morse. Jag mådde alldeles utmärkt efter att ha tagit en huvudvärkstablett. Frågan är hur de andra mår idag...? Hehe.


Det var en kul kväll igår tjejer! Det måste vi göra om!


Ovido - Quiz & Flashcards