Mathilda Rova

Alla inlägg under april 2010

Av mathildaa - 24 april 2010 08:56

Vaknade för en halvtimme sedan att av att jag fick en hund i ansiktet. Kia undrade nog vad jag gjorde här i köket på soffan så tidigt på morgonen. Jag har sovit där inatt, gick förvånadsvärt bra, somnade direkt efter att jag lagt mig ned.

Kanske man flyttar ner hit ett tag!


Idag blir det promenad med hundar, packning inför Turkiet resan och städning men framför allt; PLUGG.


Jag har en svenska berättelse att skriva, en JOBBIG ekonomi uppgift och en engelsk bok att läsa + engelsk- och spansk grammatik, eftersom jag kommer att missa nationella så måste jag träna lite grammatik och sånt under semestern... men då behöver jag ialla fall inte oroa mig om vad jag har missat under de här kommande två veckorna för att allt det har jag redan gjort!

HAH! Kommer att bli en underbar känsla!


Nu ska jag äta en rejäl frukost; Smoothie och skorpor och sedan skriva klart min svenska berättelse. Det kanske blir en springtur senare, jag får se om tiden tillåter.


Hej så länge.

Av mathildaa - 23 april 2010 23:02

Efter en promenad med Kia till busskuren för att hämta cykeln jag  lämnade där imorse ska jag nu bada bastu och sedan gå och krypa ned i EMILIAS säng. Jag har inte sovit i min säng en enda natt den här veckan, jag har faktiskt kört ut mamma ur deras säng och sovit bredvid snarkande pappa och Kia varenda natt den här veckan.


Ja, jag vet att jag är 16år! Ni behöver inte påminna mig... Men det finns SERIÖST spöken däruppe, i alla fall när man sover själv.

Fan, det är alla skräckfilmer jag sett under mina år som straffar mig NU...


Men mina fobier kommer och går. Det här är säkert bara något jag har fått för mig den HÄR veckan, nästa vecka kan jag säkert sova i hallen om jag så vill.


Jaja, jag har ialla fall lovat mamma att hon ska få sova i sin egna säng inatt. Så antingen avmesar jag mig och sover på vindan själv eller så bäddar jag här nere i soffan eller i Emilias rum.

Jag har förresten lånat en till engelsk bok på biblioteket idag, ska träna upp min engelska så jag blir skillad till nationella.

Shanghai Baby av Wei Hui

 



Nu basta!

Godnatt

Av mathildaa - 23 april 2010 21:49

Pappa äter en banan.

Jag: Jag vill också ha en! Men vad fan jag vill ju att den ska vara brun inte gul-grön!

...

Pappa: Stampa på den.

Av mathildaa - 23 april 2010 21:00

Skolarbete hela helgen lång. Jag ska sitta tills jag fått klart ALLT så att jag slipper tänka på det när jag ligger på stranden och steker i den turkiska värmen. På onsdag far vi!


 

Av mathildaa - 22 april 2010 21:24

Jag sitter och drömmer om Turkiet medan jag ser på en dokumentär på teve när ett plan kör genom ett askmoln.. Alla är panikslagna och tror att dom kommer att kvävas ihjäl... Jag far på onsdag. Försvinn ditt JÄVLA ASKMOLN!


 

Av mathildaa - 20 april 2010 22:20

Råkade klicka bort min header och nu kan jag inte finna den på datorn... Så jag får vara headerlös ett tag tills jag hittar den.

Av mathildaa - 20 april 2010 21:46

Har pluggat i princip sen jag kom hem, klockan ett om man inte räknar med hundpromenad, träningspaus och middag...


Har räknat ut matteboken, bara några blandade uppgifter kvar...

Jag får se om jag gör bort provet imorgon eller på fredag. Jag SKA få MVG på det här provet! Ialla fall VG så att man har chansen att behålla sitt VG i alla fall.


Efter att jag stängt igen matteboken klockan halv åtta har jag suttit med anteckningar och samhällsboken uppslagen på EKONOMI. Med halvt koncentrerade ögon har jag än en gång tagit mig igenom kapitlet. Jag borde plugga lite spanska också... Kolla igenom glosorna och texten till imorgon ifall Maria får för sig att göra ett test eller något...


Just det jag har MJÖLK syndat hela dagen idag.

Ja, idag har man ätit och druckit mjölk som aldrig förr trots att jag sagt att JAG SKA FAN SLUTA MED MJÖLK HELT efter Josses kiropraktikers utlåtanden men det var inte så jävla enkelt...


Idag har jag mjölksyndat detta:

En baguette med ost, skinka och smör på Myggan.

Mina klasskompisar och jag slutade tidigt så Linda, Jenny, Anneli, Lovisa och jag gick och lunchade i stan innan vi skildes åt efter folksångs konserten.

Jo, förresten, dagens citat:

"Varför tar hon fram den där pinnen hela tiden???"

Linda åt en av de folksjungande tjejerna med stämgaffel.


En Magnum Gold, blev jag frestad att köpa när de andra skulle ha en glass. Piggelin dög INTE.


25g mörk choklad bit. Mörk men fortfarande mjölk i.


Ugnspannkaka innehåller litertals med mjölk.

Ett glas MJÖLK till middagen.


Ett glas mjölk till mellanmål bara för att...


Och nu sitter jag här med ett glas Oboy...


Och då tänker jag att idag kan det väl få vara min MJÖLK dag!

Men jag inser att jag förmodligen kommer tänka så imorgon också... Vi får väl se hur det går.


"Varför tar hon fram den där pinnen hela tiden???"

Linda åt en av de folksjungande tjejerna med stämgaffel.









Av mathildaa - 18 april 2010 21:21

Helgen har spenderats i stugan. I lördags firade vi pappas 55- och mammas 46årsdag, den traditionella släktträffen i stugan då vi hade olika tävlingar som: Skytte, tipsrunda, kubb och pilkastning. Lika kul varje år!


Lite bilder

     

 

Ovido - Quiz & Flashcards