Mathilda Rova

Alla inlägg under juli 2010

Av mathildaa - 5 juli 2010 19:44




En del låtar kommer förevigt tillhöra min sommar spelningslista...



Gyllene Tider - Det är över nu

The Ronettes - be my baby

Bryan Adams - Summer of '69

Eric Carmen - Hungry eyes

Michael Jackson - Dirty Diana

Jerry Williams - Git it

Dion and the Belmonts - Teenager in love

The mamas and the papas - California dreamin'

The beach boys - Barbara Ann


Gyllene tider - Sommartider


Lasse Berghagen - En kväll i juni


Ted Gärdestad - Satellit


Tomas Ledin - I natt är jag din


Toto - Endless











Av mathildaa - 5 juli 2010 17:23

Idag har jag och Josse städat övervåningen. Dammsugare, Soppåsar, klädkastning och dammande. Nu är det skinande rent! (typ)



           

Mina kära elefanter.

        

Av mathildaa - 5 juli 2010 16:53

Förutom att ha varit på Boden Alive i helgen så har vi också varit ut en sväng till stugan. Passade på att ta lite bilder. Och vad tycks om nyklippta Gandhi? Nu kan han bada så mycket han vill utan att sjunka till botten.







        

Av mathildaa - 4 juli 2010 23:05

Jaha då har man sett Eclipse. Jag kan meddela att jag inte tyckte att det var en sådan enorm sensation egentligen. Visst var den sevärd och jag håller med om att en del scener var riktigt fina men många var också väldigt komiska, och då menar jag de oavsiktliga.


Jag trodde inte lika mycket på historien som i första filmen. Nu när vampyrerna och vargarna blivit så överdrivna så blir dom inte lika trovärdiga längre. Därför skrattade jag till vid vissa seriösa stunder, till exempel i mitten av filmen när vargarna kommer gående ur skogen och gör overkliga uttryck med ögonen och när Bella talar med "Varg Jacob"...


En annan sak som slog mig var att vampyrerna plötsligt är gjorda av is. De krossas som porslin när de blir dödade... Så var det inte i det tidigare filmerna men okej jag accepterar det. Detta ledde dock till att slutet av stridsscenen med Viktoria blev lite komisk när vissa kroppsdelar flög och låg separerade på marken...


En sak som jag verkligen diggade i filmen var Jacobs kommentar till Edward i tältet. "Let's just face it, I'm hotter than you." Rawr.


Nu enough with the twilight obsession och time for kvälls te. Fan vad jag har saknat te, har inte druckit te på månaderrr!

Te, film, Zzz.


Ha det gött.


 


Av mathildaa - 4 juli 2010 17:50

Nu är jag hemma igen. Mina converse är blöta av regnet och tre biobiljetter är bokade. Ikväll blir det Eclipse med Josse och Anna. Hade velat se den i Luleå egentligen men det bestämdes för att den skulle ses i Kalix istället för enkelhetens skull. Vi måste ju också vara stolta över Kalix biosalong och se till att den hålls kvar.





Nu återstår det bara att se om den verkligen är så pass bra som alla säger. Jag citerar: "Eclipse är den bästa filmen hitills ur Twilight sagan."


So dazzle me this, Mr. Vampire. Brrring it on.


Av mathildaa - 4 juli 2010 13:46

God morgon eller ska jag säga eftermiddag? Har just vaknat upp i stugan på Lillfårö-holmen.


Igår var jag på Boden Alive med Josse, Malin och Carro. Vi grillade på en av Josses buddies gård och mötte sedan upp några Luleå och Boden bor, åkte virvelvinden (fyfan vad rolig den äär)och åt på Frasses eftersom det kött vi köpt inte var så fantastiskt. Området stängdes klockan 01:00 och då gick vi en sväng på en efterfest men det blev bara kort kort. Vi for hem igen till Kalix efter två och sedan ut till stugan. Så man kom inte i säng förrän vid halv fyra.


Nu ska jag äta någonting brunch aktigt och sedan gå ut och lägga mig i hammocken. Solen lyser inte så värst starkt men man kan ju alltid låtsas.





  

Webcam

Av mathildaa - 2 juli 2010 09:32

  Fashionista






      Mary-Kate Olsen 

Av mathildaa - 1 juli 2010 23:27

  Boden Alive i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards