Mathilda Rova

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

PITEÅ dansade och log

Av mathildaa - 31 juli 2010 13:10

     

  

  

 

              

LASSE!


Det blev en sjukt kul kväll igår! Men det blev bara ynka lite (uttryck existerar?) med på film på grund av att Josse kamera lade av ibörjan av kvällen. Vi lyckades få igång den igen när Winnerbäck spelade men hann bara ta ett kort innan den dog igen. Vi stod längst fram och skrek Lasses texter hela spelningen. Han var lika underbar som vanligt!


Sällskapet för kvällen blev tre kalixbor och en Luleåbo; Josse, Jag, Martin och Isabell. Sköna människor måste jag säga!


Vi träffade på lite folk inne bland festivalyran men bara några få bekanta ansikten, inte alls lika många som åren innan. Jag antar att de flesta satsar på LK i år eller så är de otrogna mot Lasse med Kent som spelar idag i Piteå men det kanske var lika bra att några stod över för fan i mig vad det var folk framför scenen. Jag blev typ mosad som en myra där framme. Jag armbågade några fjortistjejer som trängde på bakom så mycket att man höll på att ramla omkull och så dunkade jag en 2 meter lång kille i ryggen som trängt sig framför mig, han hade ju fan kunnat stå längst bak och kunnat se lika bra som att stå där framme!

Jag: "Vad fan ska du vara så jävla lång föör!?"


Vi blev bjudna på efterfest i Boden av några bodenbor som tagit sig till Piteå med båt men vi avstod och stannade kvar på området istället och åkte hem vid två tiden då området stängdes.


  


Ja, nu börjar våran segelsommar lida mot sitt slut. Faktum är att imorgon är sista dagen på havet med segelbåten den här sommaren. Imorgon kväll är vi hemma i Ryssbält igen. Måste träffa alla vänner man inte har träffat på hela sommaren! Vi måste ju hitta på något kul!


Nu ska jag och syrran slå igång en film medan regnet smattrar mot båtfönstrerna.

Ha det bra!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathildaa - 4 januari 2011 18:23

Nu sticker jag till DEVOTE! mathildarova.devote.se

Av mathildaa - 4 januari 2011 17:43


ph. J & Me Idag blev det en tur till Kalix med syrran. Vi uträttade lite ärenden, solade och tog en fika på Myggan. Dryga 30 minus utomhus, ny istid eller? Höll på att frysa ihjäl under springandet mellan affärerna. Ikväll ska vi basta! ...

Av mathildaa - 3 januari 2011 19:38

DEVOTE eller BLOGGPLATSEN ? Funderar på att byta till devote.se eller jag har liksom redan skaffat ett konto där för länge sedan men har inte haft ork till att lära mig hemsidan så jag har stannat på gamla hederliga bloggplatsen.se. Jag pro...

Av mathildaa - 2 januari 2011 16:12


 l  photo by me l     Största delen av dagen har spenderats i stugan där jag sysselsatt mig med att fota lite grann medan mamma och pappa fixade fram lunch - grillad korv, mackor, kaffe och varm choklad.  Resten av dagen tänker jag självisk...

Av mathildaa - 1 januari 2011 19:01


ph. by me    010111 Gott nytt år!

Ovido - Quiz & Flashcards