Mathilda Rova

Alla inlägg under juli 2010

Av mathildaa - 20 juli 2010 12:27

Don't call my name don't call my name Alejandrooo!

Måntro om det är Alex Skarsgård Lady Gaga tjatar om ungefär 20 gånger per dag på radion?

 

Jag menar kan någon berätta för mig varför they play Lady Gagas Alejandro ungefär tjugo gånger per dag på radion? Jao jag gillar den låten men snart inte något mer alltså. Det blir lite det nya svaret på Pokerface tjatet. Tjata lagom lixåm. Lagomt är alltid bäst! säger jag, överdrivaren...


Just nu steker vi fläsk på Junkön utanför Luleå. Brunbrat väder och solsting i hamnen. Funderar på att ta en springtur snart men tror man skjuter upp det tills innan middagen istället.


Nu ska jag ut på däck och bättra på brännan i solen.


In the ruff.  

Av mathildaa - 19 juli 2010 18:58

Hojja vad trött jag är! Vi ligger i Södra hamn med båten och idag har jag shoppat som en överklassig stresskärring! Bland annat Cliniques ansiktsrengöring och Obh Nordica Wave maker. Fast det blev ju en massa annat tjaffs också gladeligt nog. Så nu har jag kläder så att jag klarar mig ett litet tag. Träffade på några av Josses classbudds på stan. De stirrade på mig som om jag kom från en annan planet men jag antar att det är det gamla vanliga när det kommer till presentation av tvilling.


Vi var förresten på bio igår Emilia, Josse och jag. För kärleken hette den. En av de bästa svenska filmer jag har sett måste jag säga. Jag säger som Emilia sa direkt efter att vi kommit ut från bio salongen; "Fan vad bra den var! Fan vad dåligt jag mår!" Det var en sådan film som man blir irriterad på folk, sig själv och Sverige i allmänhet men fin som fan var den! Se den för helvete!


Förlåt för mina ofina ord men måste ju ta i för att göra avtryck i hjärnor på folk.


Nu ska jag se över mina inköp och kanske gå upp för att ta en dusch, sedan ska vi nog segla vidare förhoppningsvis (enligt pappas hjärna). 


Ha det gröteligt gottigt gött!

     


Av mathildaa - 17 juli 2010 21:38

Roade mig med att göra lite egna South park karaktärer i eftermiddags då solen gått i moln. Resultatet är inte slående likt men rätt nära inpå. De som har sett serien My so-called life kommer i alla fall att se vissa likheter:




Haha, visst blev dom rätt så söta ? Detta pysslande gjorde jag här.   

Av mathildaa - 14 juli 2010 11:17

Vaknade imorse till toner av "Ja må dom leva". Idag är dagen. Dagen då mamma och pappa för sjutton år sedan satt på Kallax ön och åt strömming på bryggan då de fick avbryta måltiden för att fara i rykande fart med båten in till Luleå hamn och där efter hämtas med ambulans till BB för att sedan föda två trollbarn till världen. Idag är den 14 Juli. Inte bara Sveriges kronprinsessas födelsedag utan också min och tvillingsyrrans.

Happy birthday to meee!


Denna dagen ska firas som varje år någonstans i Sveriges skärgård med båten. Jag tror att jag aldrig någonsin upplevt en födelsedag hemma i Ryssbält. Vi har ALLTID varit på båtsemester. I år befinner vi oss på Seskarö. Jag har ätit jordgubbstårta till frukost och ikväll har vi planerat att gå och äta middag på Seskarös värdshus innan vi fortsätter seglandet mot Luleå.


Mammas kommentar imorse: "Känns det som sjutton idag? Haha."




En av mina presenter:

  

Perfekt! Enkel, snygg OCH FÖRSÄKRAD. Kan lämna in den om jag biter sönder skärmen eller tappar den i en vattenhink and they will fix it ;) Haha super för mig!






Av mathildaa - 11 juli 2010 14:52

Jag känner mig lite halvt isolerad i en segelbåt mitt på havet. Mobilen är död och jag har ingen aning om vad mina vänner sysslar med. Bra i alla fall att internet fungerar. Bra att det finns Facebook och bloggar. Tack för det!


Nu ska jag steka på en brygga i en okänd hamn och bli brunis!


Av mathildaa - 9 juli 2010 14:01

Befinner mig just nu i mosters stuga med segelbåten väntandes i havet. Nu är vi igång i seglandet. Första stoppet blev Renskär och nu mosters stuga så vi har inte kommit så långt på vägen men färden fortsätter snart.

 

Nästa vecka på onsdag fyller man år. Och trots att man fyller 17år har man snickrat ihop en önskelista på mammas begäran. Jag har till och med skrivit lite exempel på priser och butiker för enkelhetens skull.

 

Önskelistan

De första fem numrerade är efter vill-ha-mest ordning resten kommer slumpmässigt efter.

* = viktigast av de sakerna som finns i fältet.

 

1. Redken Extreme hårprodukter

Schampo

Balsam

Anti-snap *

  

3-pack ca: 799:- 

ex. på butiker: Flesta frisörsalonger eller nätet (t.ex. BeautyPlanet m.m)

 

2. Wave maker

OBH Nordica  *        

OBH Nordica Björn Axén

 

     

349:-                            749:-   

ex. på butiker: ONOFF, netonnet...

 

3. Ansiktsrengöring

ProActive (TV-shop)

Clinique rengörings trio *

Clinique Anti-blemish solution *

     

ca 349:-                            ca 177:-

ex. på butiker: Åhléns, Parelle...

 

4. Mobiltelefon

Enkel, Musik, helst Sony Ericsson, helst snygg, helst walkman, Ingen touch screen.

 

5. Ögonfrans serum

Talika Lipocils Expert Eyelash Gel (ca 250:-)


         

Butiker: ??

Nätet: soderfin.se/bybloom.com/Eleven.se/

 

Bok (engelska)

Exempel på bok: My so-called life Goes on av Catherine Clark

(förmodligen skitsvår att hitta förutom på internet)

 

  

 

Hår salt spray

Märke ?

 

Smycken

Fingerringar *

Örhängen (har fem hål i öronen sammanlagt)

Armband

 

Presentkort

Hudverket

Någon frisörsalong

TeamSportia

Intersport

 

Serie box

Sex and the city säsong 1 (t.ex. 239:- ONOFF)

eller fetbox med alla säsonger Sex and the city the essential collection(t.ex. 499:- CDON.com)

 

 

Spel

Malarky

  













Av mathildaa - 6 juli 2010 20:59

Kom just hem från en sväng till mosters stuga. Emilia och Jessi kom också dit på ett snabbt besök innan de begav sig tillbaka till Svanstein.


Johanna hade röjt upp i stugan rejält och det stod minst tio soppåsar på bron fulla med saker som skulle kastas.


Innan vi for satte sig Magdalena och Johanna framför teven för att se fotboll. Jag vet inte ens vilka det är mellan och VEM ska man heja på när Sverige inte är med ?


Vi åt i alla fall grillad fläskfilé, stekt potatis och grillad paprika och till efterrätt mosters nyttiga kaka med turkisk yoghurt till.


Nu ska jag plocka ihop lite grejer klart till imorgon och sedan ta mig en springtur. Ska se om jag orkar två varv. 8km.


Lite bilder från idag:

Av mathildaa - 6 juli 2010 15:31

Traditionen håller i sig! Imorgon bär det av ut till sjöss på den årliga sommar båtresan; 3 veckors semester i Sveriges skärgård! Se olika platser, shoppa i städer med båten liggandes i hamn, sola och bada och äta grillat och muurikkapytt och framför allt bara ta det lugnt!


Bilder från förra året:

   



   

Ovido - Quiz & Flashcards