Mathilda Rova

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Inspiration and frustration

Av mathildaa - 21 juli 2010 12:53

 

 


Det har varit mycket tjaffs och diskussioner om den amerikanska shopping sidan Forever21. Frågor och diskussioner hit och dit om frakten och tullen - Helvetes systemet som kan komma att fördubbla priset på din shoppingbag. Sanningen är den att de har sjukt snygga kläder på den här sidan för ett jävligt bra pris. Om man är amerikan så kan man anse sig jävligt lyckligt lottad när man slipper skatt och tull. No offense men fucking americanos...


Så här kan det se ut:

  

 Tabell lånad av Johanna Andersson.

 

Det blir nära en fördubbling av priset från början.


Men om man ser det från en annan synvinkel: När man köper en skjorta som den här:

  

Skulle den i Sverige kosta nästan 300-400 spänn medan den på forever21 kostar 24.90 amerikanska dollar vilket är ungefär 185 svenska kronor:

     

Och kommer då i slutändan efter all frakt och tull bli en kostnad liknande de svenska priset. Smartast är ju om man går ihop flera kompisar när man ska beställa och försöker hålla sig så lågt och nära "frakt prisgränserna" innan frakten och tullen skenar iväg alldeles. Ja, ni fattar vad jag menar när ni ser på tabellen. 


Men jag funderar ändå på att beställa från Forever21 för GOD DAMN look at those clothes!


  


  

  


  

   Det har ryktas om att Forever21 kedjan ska komma till Sverige och jag hoppas så ini helsike att det är sant för tänk vad mycket skönare det skulle vara att slippa all frakt och tull kostnad. Vi får hålla tummarna!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathildaa - 4 januari 2011 18:23

Nu sticker jag till DEVOTE! mathildarova.devote.se

Av mathildaa - 4 januari 2011 17:43


ph. J & Me Idag blev det en tur till Kalix med syrran. Vi uträttade lite ärenden, solade och tog en fika på Myggan. Dryga 30 minus utomhus, ny istid eller? Höll på att frysa ihjäl under springandet mellan affärerna. Ikväll ska vi basta! ...

Av mathildaa - 3 januari 2011 19:38

DEVOTE eller BLOGGPLATSEN ? Funderar på att byta till devote.se eller jag har liksom redan skaffat ett konto där för länge sedan men har inte haft ork till att lära mig hemsidan så jag har stannat på gamla hederliga bloggplatsen.se. Jag pro...

Av mathildaa - 2 januari 2011 16:12


 l  photo by me l     Största delen av dagen har spenderats i stugan där jag sysselsatt mig med att fota lite grann medan mamma och pappa fixade fram lunch - grillad korv, mackor, kaffe och varm choklad.  Resten av dagen tänker jag självisk...

Av mathildaa - 1 januari 2011 19:01


ph. by me    010111 Gott nytt år!

Ovido - Quiz & Flashcards