Mathilda Rova

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Citerat ;D

Av mathildaa - 25 oktober 2009 20:47

Onödvändigt och nödvändigt citerat Flört

 

MP1

Jag och klasskamraterna satt och diskuterade Pirates of the Caribbean och så skulle Lovisa berätta någonting om bläckfisk ansiktet Davy Jones. Men hon kom inte ihåg vad han hette...

Lovisa: "Men vad heter han nu... Han med öh... han med.."

Jag: "Han med testiklarna!"

(tentaklerna)

 

Engelska glosorna...

Jag: "Det var ju jättelätt!"

Mia: "Jaaaa, pannkaksplätt!

 

Klassen och jag sitter i matsalen och äter, Mia har varit sjuk och hon är svamligare än vanligt...

Mia: "Men, varför måste dom ha sådana gigantiska gafflar?"

"Kolla, man får ju knappt in gaffeln i munnen!"

Jag: "Eh, Mia. Det är en SKED."


Linda, Mia och jag är på skolans biblotek och Linda letar efter en bok av Johanna Thydell, under bokstaven T...

Linda: "Meh, dom har ju typ tinge T här!"

Mia: " Nä, men det finns gott om kaffe."


Anneli, Lovisa och jag jobbar på våran musikvideo på datorn med FinalCut Pro...

Anneli: "Varför hörs det inget?"

"Kolla det händer inget när jag höjer och sänker."

"Ljudet har slutat fungera!"

Jag tittar på Anneli med en nedlåtande blick och drar ut hörlurarna ur datorn.

senare...

Anneli: "Hur får man bort den här?"

"Hur deletar man?"

Jag suckar och trycker på delete knappen.

 

Hemma

Jag, Josse och mamma sitter i bilen och pratar om jackor.

Mamma: "Men Josse har ju kvar den där gamla dunjackan som följde med 8848 jackan, den kan ni väl använda?"

Josse: "Jo, visst kan man använda den... OM MAN VILL VARA FUL!"


Min farbror berättar om en gång när hans kompis var på en kinaresturang, de serverade honom någon avlång degig sak med grönsaker...

Mannen: "Ursäkta, men vad är det här för något?"

Servitören: "Det är en vållulle."

Mannen: "Vad sa du att det är?

Servitören: "En vållulle."

Mannen: "Förlåt, men jag uppfattar inte. Vad är det du säger?"

Servitör: " VÅL - LULLE!"


Familjen och jag sitter runt matbordet och äter middag. Pappas mobil ringer, en glad lite melodi strömmar ut i rummet.

Josse: "Är det där din ringsignal?!"

Pappa: "Ja."

Josse: "Gay!"


Gammalt

Min NO-lärare babblar på om biologi, plötsligt så tappar han tavelsuddet på golvet, han stannar och glor på det en lång stund innan han säger:

"Äh, jag orkar inte böja mig ned."

 

Fönstrerna är öppna i lektionsalen, när Malin kommer in:

"Usch, vad kyligt det är härinne..."

Sedan kommer jag in:

"Fyfan, vad kallt!!"


Stars

Michael Jackson om sin far:

"He can suck mu soocksss."


Miss Jay i juryn i Top model 12, kommenterar en models foto...

"När Mose öppnade havet satt du på andra sidan och fiskade, SÅ gammal ser du ut."


 



 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mathildaa - 4 januari 2011 18:23

Nu sticker jag till DEVOTE! mathildarova.devote.se

Av mathildaa - 4 januari 2011 17:43


ph. J & Me Idag blev det en tur till Kalix med syrran. Vi uträttade lite ärenden, solade och tog en fika på Myggan. Dryga 30 minus utomhus, ny istid eller? Höll på att frysa ihjäl under springandet mellan affärerna. Ikväll ska vi basta! ...

Av mathildaa - 3 januari 2011 19:38

DEVOTE eller BLOGGPLATSEN ? Funderar på att byta till devote.se eller jag har liksom redan skaffat ett konto där för länge sedan men har inte haft ork till att lära mig hemsidan så jag har stannat på gamla hederliga bloggplatsen.se. Jag pro...

Av mathildaa - 2 januari 2011 16:12


 l  photo by me l     Största delen av dagen har spenderats i stugan där jag sysselsatt mig med att fota lite grann medan mamma och pappa fixade fram lunch - grillad korv, mackor, kaffe och varm choklad.  Resten av dagen tänker jag självisk...

Av mathildaa - 1 januari 2011 19:01


ph. by me    010111 Gott nytt år!

Ovido - Quiz & Flashcards